ďťż
cranberies
Witam Was
Jakiś czas temu na Facebookowym profilu Muzeum Kolejnictwa odnalazłem ciekawe zdjęcia stacji WGT z lat około 1964-1974. Bezpośrednie linki do zdjęć: LINK 1 - widoczna charakterystyczna nastawnia WOA 2 oraz po lewej stronie budynek "Odprawy Zachód" LINK 2 - szczyt górki (tak, kiedyś były dwa tory!), w tle widać WOA, a tuż przy lewym brzegu nieistniejący niestety budynek Starszego Ustawiacza LINK 3 - to, co najlepsze - widok z nastawni WOA 2 na tory kierunkowe Da się zauważyć brak Ciepłowni Wola oraz linii energetycznych, które w jej okolicy się znajdują. LINK 4- budynek nastawni WOA 2, od obecnego stanu różni się tylko oknami na szczycie oraz tym, że dobudowana została akumulatornia i pomieszczenie z zasilaczami. Uwagę zwracają też hamulce pomostowe, które po 1989r. zastąpione zostały szczękami hamulcowymi. Data ustalona została dzięki temu, że tramwaje widoczne na dwóch zdjęciach (typ 4N/ND) wywożone z Warszawy były w latach 1964-1969. Według informacji kol. Marka Zienkowicza "bunkier węglowy" wybudowany został pod koniec lat 70. Brakuje natomiast EC Wola oddanej do eksploatacji w 1974r. I bum, ułożyły się widełki czasowe Świetne zdjęcia, super dokument, zwłaszcza to z tym parowozem na torach kierunkowych. Miło coś to takiego obejrzeć Witam Was LINK 3 - to, co najlepsze - widok z nastawni WOA 2 na tory kierunkowe Da się zauważyć brak Ciepłowni Wola oraz linii energetycznych, które w jej okolicy się znajdują. Linie energetyczne są widoczne na zdjęciu, ale tylko te 110 kV (mały pierścień). Brakuje linii 220/110 kV Mory - Towarowa. Skoro nie widać tej dużej linii i Ciepłowni Wola, to znak, że zdjęcie powstało przed 1973 rokiem (linia Mory - Towarowa 1973, Ciepłownia Wola 1974). pozdrawiam Jako ciekawostkę na dziś podrzucam zdjęcie górki rozrządowej wykonane około roku 2002-2003. Razi ogromna pustka na stacji ale z drugiej strony widać, że większość torów była czynna Na zdjęciu zauważyć można, że wtedy jeszcze z WGT wyruszały pociągi do Płocka, tor 61 miał wyłączony hamulec, a na torze 82 stoi skład wagonów typu 409Va (seria Fa/Fac) Żadnych wielkich postojów, Gbs-y zrzucane na tor 41. I ta SM48 jako "jedenasta" wyjeżdżająca z toru 72 Bajka |