ďťż

Bocznice rejonu manewrowego "Wola"

cranberies

Tank-kontenery ruszyły do Afganistanu

Blisko 510 ton benzyny, w 30 tank-kontenerach na 15 platformach. Taki transport, obsługiwany przez Lotos Kolej, wyruszył dziś z Gdańska do Afganistanu. Tank– kontenery, których pierwsze w historii Lotosu tankowanie odbyło się w miniony piątek, trafią do Afganistanu na potrzeby NATO.

[...]

Napełnione tank-kontenery są w drodze na terminal kontenerowy do Warszawy. Następnie przeładowane zostaną na inny pociąg zmierzający do granicy polsko–białoruskiej. Dalej koleją pojedzie on w kierunku Kazachstanu. Tam tank-kontenery zostaną przeładowanie na transport samochodowy i ruszą w dalszą drogę do Afganistanu.

[...]
http://www.rynek-kolejowy.pl/33543/Tankkontenery_ruszyly_do_Afganistanu.htm

... i od razu skojarzyłem to z dzisiejszym wydarzeniem, które miało miejsce na WGT
Otóż dziś od wczesnych godzin porannych skład Lotos Kolej prowadził zawzięte prace manewrowe w rejonie nastawni WOA. Pociąg dzielony był na dwie części - pierwsza z nich (cysterny) zostały odstawione na inny tor, by poprowadzone przez Traxxa wyruszyć w dalszą podróż do Emilanowa. Natomiast druga część (platformy z kontenerami widocznymi na zdjęciach w artykule) zostały wepchnięte przez dziwną lokomotywę* na bazę Spedcontu w rejonie manewrowym Wola. Były jeszcze na radiu cyrki bo dyżurna domagała się nazwiska ustawiacza żeby sprawdzić czy ma on przeszkolenie z wjazdu na tą bocznicę

Tak więc wychodzi na to, że bocznice tam nie umierają ale wręcz przeciwnie - wciąż pojawia się coś nowego Raz na jakiś czas na "Wolę" wystawiane są platformy Sgs pod załadunek jakiś białoruskich kontenerów. Jednak jest to nie więcej niż 2-4 wagonów... Tutaj było ich o wiele więcej A pamiętam, że kilkanaście lat temu całe wahadła tam wchodziły

* - fotka (robiona niestety z daleka):




od wczesnych godzin porannych skład Lotos Kolej prowadził zawzięte prace manewrowe w rejonie nastawni WOA. Pociąg dzielony był na dwie części - pierwsza z nich (cysterny) zostały odstawione na inny tor, by poprowadzone przez Traxxa wyruszyć w dalszą podróż do Emilanowa. Natomiast druga część (platformy z kontenerami widocznymi na zdjęciach w artykule) zostały wepchnięte przez dziwną lokomotywę* na bazę Spedcontu w rejonie manewrowym Wola.
Tak więc wychodzi na to, że bocznice tam nie umierają ale wręcz przeciwnie - wciąż pojawia się coś nowego Raz na jakiś czas na "Wolę" wystawiane są platformy Sgs pod załadunek jakiś białoruskich kontenerów. Jednak jest to nie więcej niż 2-4 wagonów... Tutaj było ich o wiele więcej
A pamiętam, że kilkanaście lat temu całe wahadła tam wchodziły Tak, też pamiętam te czasy. Ale nawet trochę później, w latach mniej więcej 2001 - 2006 też wozili po kilkanaście wagonów na dobę. Stopniowo było tego coraz mniej, a teraz prawie w ogóle nic nie jeździ.

No tak, ale czegoś nie rozumiem. Po co te kontenery wpychali do Spedcontu, skoro nie przeładowywali ich na samochody? Spedcont to jest przecież terminal kontenerowy, a te wagony po prostu "przeszły" na inny pociąg. Wepchnęli je na bocznicę, a później z powrotem wyciągnęli i włączyli w inny pociąg? Po co? Przecież po podzieleniu składu, wagony mogły poczekać gdzieś przy WOA, a później można je było przemanewrować dołączając do docelowego pociągu. Lotos dopiero się szkoli w logistyce drobnicy więc jeszcze się nie wprawili w tym widocznie Wagony wstawiono na bocznicę, rozładowano i próżne wyjechały z powrotem na "trzydziestki". Dziś na razie nie słyszałem żeby przyjechały wagony na kolejny załadunek...
Ok. 14:00 na WGT wjechała Praga (22970). Dziś krótka bo tylko 10 wagonów. Ale wśród tych 10 były dwie próżne platformy sgs z karteczką 251-00 i poniżej "Spedcont", tak więc coś tam wjechało na załadunek. Platformy spadły na 67. Oprócz tego dwa wagony do Pruszkowa, parę próżnych platform, jedna spadła na 56, druga na 65, no i oczywiście parę wagonów do huty. Węglarki na spływ stały na 64.


Jak się dziś dowiedziałem od dyspozytora z PKP Cargo, w tym miesiącu działalność zakończyły żwirownie na terenie jeszcze istniejącego rejonu manewrowego "Wola". Aktualnie "na Wolę" wstawiane są już jedynie platformy pod kontenery... Także żadnego wahadła ze żwirem już tam nie uświadczymy. Istniejąca tam do niedawna żwirownia Budokruszu przenosi się obecnie na tereny pomiędzy rejonami WOB i WOC (dawna "przecinka"). Trwa już adaptacja terenu na nową żwirownię i wytwórnię betonu.
Czyli jednak coś się na WGT kończy

Aktualnie "na Wolę" wstawiane są już jedynie platformy pod kontenery... Także żadnego wahadła ze żwirem już tam nie uświadczymy. Szkoda Pewnie wkrótce powstaną tam bloki, które zasiedlą jacyś parweniusze.

A co z tymi punktami skupu złomu? Były tam dwa chyba: Erix i Złom-Stal. Ostatnio jechałem, to jeszcze działały, choć wagonów na bocznicach nie widziałem.

Istniejąca tam do niedawna żwirownia Budokruszu przenosi się obecnie na tereny pomiędzy rejonami WOB i WOC (dawna "przecinka"). Trwa już adaptacja terenu na nową żwirownię i wytwórnię betonu.
W którym to dokładnie miejscu jest?

Istniejąca tam do niedawna żwirownia Budokruszu przenosi się obecnie na tereny pomiędzy rejonami WOB i WOC (dawna "przecinka"). Trwa już adaptacja terenu na nową żwirownię i wytwórnię betonu.
W którym to dokładnie miejscu jest?
Czynny jest tor do Spedcontu, ale nie wygląda na zbyt mocno eksploatowany. Generalnie chyba powoli zmierzamy do zamknięcia tego rozdziału niestety... W ubiegłym tygodniu (bodaj w czwartek) podstawiono 11 platform na kontenery. Jeżeli byłeś bezpośrednio przy Spedconcie to na pewno zauważyłeś, że stoi tam teraz masa kontenerów.

dziwną lokomotywę*
* - fotka (robiona niestety z daleka):
Voith Gravita 10 BB. Wygląda na to, że to lotosowska 92 80 1261 307-3 D-NTS, numer fabryczny L04-10008, zbudowana w 2011 roku. W Polsce są jeszcze dwie, w czym jedną ma Lotos (srebrno-niebieską 304-0), drugą DB Shenker (czerwoną, a jakże, 503-8 ).
Łatwo mi cwaniakować, bo obszerny artykuł o tych pojazdach opublikowano w Świecie Kolei 2/2013, do którego lektury zachęcam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • black-velvet.pev.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © cranberies