ďťż
cranberies
Koledzy, czyżby ostatnią czynną bocznica na Przemysłowym Służewcu była baza materiałów budowlanych i przeróżnych różnościprzy ul. Bokserskiej 77? Wg aktualnej ortofotomapy http://www.mapa.um.warszawa.pl można zajść tam od strony ul. Kłobuckiej -- jest ścieżka między numerami 19 i 21, która prowadzi do wjazdu na tę bocznicę (2 czynne rozjazdy, 3 "ślepe" tory zakończone kozłami oporowymi). Na zdjęciach widać nawet stonkę.
W tamtej okolicy jest składnica złomu. Dawno tam nie byłem, ale jeszcze parę lat temu ładowano tam złom na Eaosy. Czy w ogóle pozostała jeszcze jakakolwiek przejezdna bocznica z Okęcia w kierunku północno-wschodnim? Warto będzie sprawdzić, czy ta bocznica przy Bokserskiej (równoległa do Kłobuckiej), jeszcze istnieje. Jeśli ta bocznica jeszcze istnieje, to będzie ostatnią w okolicy, która Kolegę interesuje. Nie wiem, z którego dokładnie roku pochodzą zdjęcia na wspomnianej wyżej przeze mnie fotomapie Warszawy, lecz widać na niej właśnie rzędy Eaosów, lecz raczej z jakimiś materiałami sypkimi (gruz?) oraz stonkę przed rozjazdem wjazdowym na tę bocznicę. W 2011 r. do tej bocznicy przy Bokserskiej 77 na pewno jeździł Freightliner, wozili tam kruszywa, na jej terenie odstawiali czasami swoje Classy. Z tego co pamiętam ze swoich okazyjnych bytności tamże był tam całkiem nienajgorszy ruch. Wygląda na to że i bocznica na lotnisko przejdzie do historii. Wyczytałem że na Okęciu (stacji) budowany jest terminal paliwowy (i rzeczywiście, zastanawiałem się co to za zbiornik powstaje w okolicy wiaduktu Poleczki), z którego paliwo będzie pompowane rurociągiem na lotnisko. Szkoda że ruch tam jest mocno nieprzewidywalny żeby coś ustrzelić na pamiątkę, jak widzę pociąg to już jest za późno. |