ďťż
cranberies
Witam co może być przyczyna wyskakiwania 3 biegu? Ostatnio wymieniałem łożyska na wale i kolo pośrednie i po złożeniu gdy rozpędzę się na 2 i włączę 3 bieg to motor trochę zwalnia i wyskakuje bieg.
Dodam ze kolo pośrednie ciężko wchodziło na wałek i chyba nie miało luzu, to może mieć coś wspólnego? To nie ma nic wspólnego . Czy przed rozebraniem wyskakiwał trzeci bieg ? a co to za walek? oryginal czy chinol? Przed rozbieraniem nie wyskakiwał. I jeszcze złapałem łożysko trybu zdawczego i walka głównego na klej do łożysk bo miały luzy w karterach a teraz nawet nie drgnie tryb zdawczy a wcześniej to sobie latał luźno. A wałek oczywiście oryginal Może nie włożyłeś podkładki dystansowej pomiędzy wałek zdawczy a główny ? Podkładkę dobrze włożyłem, i chyba będę musiał jeszcze raz rozbierać. Zastanawiam się czego przed wypadnięciem biegu motor zwalnia tak jakby siły nie miał A ta podkładka ta wklęsła strona gdzie ma być bo chyba raczej źle włożyłem. Czy przez to mógłby wyskakiwać 3 bieg? Wklęsła strona ma patrzeć w kierunku walka głównego . Poprawcie mnie jeśli się mylę . Możliwe że to jest tego wina ale poszukaj też innych przyczyn . Z tego co wypatrzyłem to tylko podkładka był odwrotnie i automat zmiany biegów był troszkę krzywo przykręcony, tryby i kły są w dobrym stanie . W poniedziałek złoże go i zobaczymy czy nie wyskakuje. mi jakbym nie zlozyl to 3 zawsze mi wyskakuje nie czesta ale zdarza sie ale ja z tym niemam problemu powtorne wlozenie 3 co 15-30 min to nie problem Dołączę panowie do tego tematu, sorki. Więc tak Wyciągłem moja wsk z szopy, była dziadka, potem wujek jeździł trochę i spierdzielił, nie wiem co było nie tak z nią. Teraz zrobiłęm z nią, pali od kopa, i nie było sprzęgła klamka luźno chodziła( tej starszego typu bez regulacji), więc postanowiłem wymienić na nowe tarczki sprzęgła, i dalej nic, więc kupiłem nowe klamki z regulacją i włożyłem śruty tam gdzie mają być i wyregulowałem sprzęgło i jest gitarka. Ale pojechałem się przejechać do pola ( 4 lata stała) i rzęzi mi pierwszy bieg słabo chodzi, a dwójka skrzypi ale jakoś wejdzie. Pojeździłem trochę i na drugi dzień już lepiej szła na 1 pięknie przyspiesza ale znów dwójka sprzypi ale też pięknie, i postanowiłem szybciej pojechać i wbić trójkę i super chodzi, ale jak przyśpieszam to na liczniku 48km/h i wyskoczyła trójka na dwójke i musiałem zwolnić trochę. Pomóżcie co z tym mam zrobić. Zębatka 3 biegu powinna być dobra jak chodzi, tylko potem wyskakuje. Czyżby zmieniacz biegów? Wyrobione kły lub źle zdystansowana skrzynia . Za dziadka chodziła jak trzeba,robił caly remont silnika( nowy wał, cylinder,tłok, simeringi itd.) i remont skrzyni, a jak wujek dostał motor to za niedługo juz była spierd... i kicha A skutkiem tego wyskakiwania mogłoby byc nie włącząnie sprzęgła podczas jazdy? Bo wujek jeździł jak debil i ****... pewnie cos? Tak , jazda bez użycia sprzęgła zamorduje silnik . Ale chodzi mi o to, czy ta jazda bez sprzęgła mogła wywołać wyskakiwanie tej trójki?. Ona dopiero wyskakuje jak przyśpieszam przy ok. 47km/h. Tak mogła wywołać wyskakiwanie trójki . Bez rozpoławiania silnika tego nie naprawisz . To wina napewno mojego kochanego wujaszka. Teraz właśnie nie mam czasu z tym robić ale pod koniec jesieni na początku zimy, rozpołowię i luknę na tą zębatkę, zmieniacz biegów oraz na całą skrzynię Dzięki Tyranus1 Dla mnie wyjecie silnika z ramy, rozpołownienie go, bez sciagania iskrownika, tloka itp ogarnięcie skrzyni, złożenie i wsadzenie do ramy to jest jakies 3h roboty Wueskowicz125 - wine również moga ponosić połówki o innych numerach tak więc nie jest powiedziane że jak wszystko zrobisz na git a bedziesz miał inne połówki to będzie ok . mati9812 - masz racje że w 3 h mozna to zrobić ale po co się śpieszyć jak coś chce się zrobić dobrze ja swój silnik składałem 3 miesiące i zrobiłem na nim już 8 tysięcy a jedyne co przy nim robiłem to wymiana oleju . Na pewno masz zjechane kły na wałku zdawczym... Powiem że narazie nic nie wyskakuje, przejechałem już ok. 40 km od ostatniego wyskoczenie trójki, i latałem nią ok. 70, 85km/h. Więc narazie nic nie będe grzebał, bo nie mam czasu, tylko elektryka niedomaga. Jakby ktoś podał ogarnięcie stacyjki, ale z dokładnym wyjaśnieniem od czego kabel wychodzi i do którego numerka przypiąć to bym % postawił i chwała dla niego. miałem ten problem ale już go rozwiązałem najpierw należy sprawdzić czy nie mamy luzu na trybie zdawczym jeżeli jest musimy rozpołowić silnik i wsadzić podkładke pomiędzy tryb zdawczy a łożysko (nie można przesadzić z jej grubością żebyśmy mogli puźniej przykręcić zębatke) ale przy okazji sprawdźcie w jakim stanie jest tryb zdawczy i tryb 3 biegu czy mogą sie dobrze złączać jeśli nie należy wymienić któryś z nich lub oba. w moim przypadku wymieniłem tryb zdawczy i dorobiłem podkładke i jest idealnie niestety teraz kosz sprzęgłowy jest do wymiany |