ďťż

Problem 3 bieg, skrzynia.

cranberies
Witam.
Ze względu ,że to mój pierwszy post, chcę wszystkich przywitać.
Mam problem z moją WSK 125. Owa WSk-a ostatnie 10 lat stała nieodpalana.
W wakacje się za nią zabrałem, wyczyściłem posmarowałem itp. Jezdziłem nią kilkanaście kilometrów i cały czas jest problem ze skrzynią biegów tzn całkowity brak 3 biegu, biegi trzeba zmieniać za "czujca" tzn nie można wyczuć działających 1 luzu i 2. Dowiedziałem się od cioci od której dostałem ową WuFę, że przed długim postojem działo się to samo. Teraz chciałbym ją porządnie odrestaurować i zarejestrować. Silnik mam rozebrany prawie do końca. Zauważyłem że coś (chyba kosz sprzęgłowy) trze o pokrywę !

Proszę o pomoc, Pozdrawiam Piotrek


Jak trze o pokrywę to prawdopodobnie kosz sprzęgłowy się odkręcił od wałka głównego.
Źle zdystansowana skrzynia biegów zapewne. Czym to się objawia ,że nie czuć kiedy wbijasz bieg ? Stopka luźno lata ? Bo jeśli tak to masz złamaną sprężynę na zmieniaczu. Co do kosza to bardzo możliwe ,że się odkręcił i/lub masz duże luzy
Tak , stopka lata luźno, dopiero opór jest gdy wchodzi bieg. Dziadek też mi mówił o tej sprężynie, gdzie ona się znajduje?


http://mkonki.cba.pl/schematy/zmieniaczbiegow.jpg masz tu schemat i tą sprężynę pewnie trzeba będzie zmienić.
Zamówiłem cześci powinny dojść pod koniec tygodnia. Teraz chciałbym umyć z zewnątrz cylinder . Czy mogę to wykonać wodą pod ciśnieniem, ewentualnie woda + szczotka? Dodam że w czwartek cylinder idzie do szlifu.
Możesz umyć woda ale lepiej żebyś pozatykał otwory tak aby woda nie dostała się do środka .
Karcher nejlepszy do tego celu
I ciepła woda w wężu .
Witam. Rozpołowiłem dziś silnik i nie zobaczyłem nic nadzwyczajnego. Tryba w dobrym stanie, nie wiem jak ocenić zmieniacz bo nigdy nie pracowałem przy tym. Jak ocenić w jakim jest stanie? Sprężyna zbieraka widać jest już wyrobiona tzn jej końce nie są zwarte na końcu. Co mam jeszcze sprawdzić?
Gdzie ma się znajdować to zabezpieczenie?
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1126
http://mkonki.cba.pl/schematy/sprzeglo.jpg zobacz sobie gdzie ma być te zabezpieczenie nr 20
Pomoże mi ktoś? Co mam sprawdzić, wymienić, moge zrobić zdjęcia dla ułatwienia
to zrób zdjęcia i nam pokaż może coś zobaczymy...







Mogę porobić jeszcze jakieś zdjęcia, proszę o pomoc.
Zbyt wiele tu nie widzimy,wybierak jest OK,porób zdjęcia gołych wałków oraz zrób zdjęcie kłów wałka zdawczego i koła 3 biegu dnia Nie 12:42, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie, wszystko wydaje się ok, ale coś mi się wydaje że to będzie pęknięcie sprężyny powrotnej zabieraka zmieniacza biegów.
Teraz dopiero zauważyłem że nie mam wałka zdawczego, który został w drugim karterze z zębatką. Okazało się że jednego zęba prawie nie ma tzn jest ułamany. Czy to może być przyczyną? Jutro zrobię zdjęcia jak rozbiore, bo dziś nie wypada.
Wałek zdawczy do wymiany, ale to nadal nie odpowiada za brak trzeciego biegu.
A czy sprzęgło może mieć wpływ na to czy biegi wchodzą dobrze? Przy rozebranym silniku biegi chodzą normalnie, czy trzeba złożyć silnik żeby sprawdzić czy biegi działają poprawnie?
Trzeciego biegu nie dało się wcale wrzucić czy wyskakiwał po wrzuceniu .
Wcale się nie dało
Jak tak to za wiele nie pomogę bo nie miałem takiego przypadku .
Witam

Podepnę się pod temat. W czym może być problem, gdyż ciężko u mnie zredukować z trójki na dwójkę i czasem występuje luz pomiędzy dwójką a trójką jak zredukuje.
To normalne że między dwójką a trójką jest luz ( bieg jałowy ) .
Poważnie mówisz? Czyli w WSCe jest 1-luz-2-luz-3 ? A jak jest z tą redukcją? Wiesz co może byś nie tak?

Witam

Podepnę się pod temat. W czym może być problem, gdyż ciężko u mnie zredukować z trójki na dwójkę i czasem występuje luz pomiędzy dwójką a trójką jak zredukuje.


Problemem może być źle dobrana sprężynka ze śrutem http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1064
takie coś.
MeSsS19 Nie możliwe. Ta sprężynka nie była wymieniana od nowości. Silnika ma zaledwie 10 000 km przejechane. Automat w stanie bdb. Czy to może być wina niedokładnego wysprzęglania?
Sorry , moj wielki bład w automacie nie ma rowka na luz między dwójka a trójką tego luzu teoretycznie nie ma ale w praktyce da sie go wrzucić .







Ta zębatka poniżej jest od 3 biegu? Czy ona powinna się poruszać na wałku, bo u mnie nie umiem jej ruszyć, ani ściągnąć.


Uuu... Wałek zdawczy do wymiany. Źle robisz zdjęcia. Zużycie kół zębatych ocenia się poprzez wytarcie zębów na końcach zębów i oczywiście wyłamanie zębów . Widać czy są wytarte czy nie. Najlepiej koła wymieniać parami.
Czy zębatka 3 biegu powinna się swobodnie poruszać po wałku? U mnie nie chce się ruszyć przez co nie umiej jej ściągnąc.
Tak,powinna się swobodnie przesuwać po wałku by móc zazębić się sprzęgłem kłowym z wałkiem zdawczym,co daje wtedy przełożenie 1:1 pomiędzy wałkiem głównym skrzyni a wałkiem zdawczym i zapięty trzeci bieg,zablokowanie tej zebatki jest właśnie powodem braku 3 biegu
Jutro spróbuję zdjąć tę zębatkę, czego to może być wina wałka czy tryba?

Czy to jest zębatka 3 biegu?
Nie wydaje mi się żeby to było przyczyną.. A to nie jest zębatka 3 biegu,zębatka 3 biegu to ta co jest przesuwna na wałku głównym.
http://wsk.maeko.freehost.pl/schematy/skrzyniabiegow.jpg dokładnie numer 7
Ta zębatka co pokazałeś przenosi moment obrotowy z wałka pośredniego na zdawczy przy załączonym pierwszym lub drugim biegu.
Za bieg trzeci odpowiada zębatka przesuwna na wałku głównym zazębiając się kłami w wałek zdawczy.
To sorry że wprowadziłem Was w błąd, bo to ta zębatka ze zdjęcia nie chce zejść
Spróbuj ją podgrzać i zbić gumowym młotkiem. Jeżeli nie pomoże to spróbuj ściągaczem
Podgrzewanie w tym wypadku nic nie pomoże . Połuż na imadle W takiej pozycji ( T ) Weż jakiś swożeń żeby wszedł w to wklęśnięcie - dołek jak patrzysz od czoła wałka i po pukaj pare zazy młotkiem w sworzen .
A czy to może mieć jakiś wpływ na brak trójki?
Jeśli mówisz o tym że nie możesz ściągnąć tego trybu czyli koła pośredniego z walka pośredniego to nie ma to żadnego wpływu .
Odstaw te tryby na bok tam masz wszystko ok tylko ten wałek zdawczy wymień. Popatrz lepiej do tej sprężyny zmieniacza biegów tam coś go boli.
Części zamówiłem już 2 tygodnie temu , dopiero wczoraj kolo wysłał;/ Jak się ściąga tą osłonę sprężyny zmieniacza? Mam na siłę wyciągnąć?
Musisz zdjąc zabezpieczenie
Te zabezpieczenie to te malutkie kółeczko na wałku zmiany biegów? Taki pierścień?
Tak, taki pierścień z drucika między dwoma podkładkami.
Jak to ściągnąć? śrubokrętem nie da rady, może kleszczami do segerów?
Cienkim śrubokrętem i odpowiednimi szczypcami,na to trzeba miec patent,najlepiej wkręć wałek w imadło byś miał dwie ręce wolne
Witam. Dopiero dziś mogłem wziąć się do roboty, po chorobie. Sprężyna zmieniacza faktycznie jest pęknięta. Założyłem nową i założyłem mechanizm zmieniacza, biegi wchodzą poprawnie, lecz nie wiem jak będzie gdy założę wszystkie tryba. Jak sprawdzić czy z założonymi trybami biegi wchodzą? Kręcić wałkiem?
Wrzucasz biegi i kręcisz wałkiem jednocześnie .
Zauważyłem że motylek zmieniacza ma luzy, czy mogę to tak zostawić, czy spróbować zaklepać?
Zostaw jeśli nie jest to duży luz,tego młotkiem na zimno nie zaklepiesz,możesz zniszczyć co najwyżej,a motylek i tak pracuje w wyfrezowaniu oprawy kulki więc nie wyskoczy

chodzi mi o to co jest blisko moich palców. Jakbym zagrzał to z drugiej strony opalarką albo płomieniem i lekko zaklepał powinno pomóc, ale czy nie zaszkodzi?
Jak ma duże luzy to zaklep jak mały to nie ruszaj .
Nie zaklepuj! rozwalisz sobie. To jest twardy metal. Kolega zredukował luz spawarką smarkając i szlifując.
Zaszkodzi,zmienisz właściwości materiału.Wytłumacz jeszcze raz jak to się rusza,w jakim kierunku ten luz wystepuje,tak jak go trzymasz na zdjęciu ma prawo mieć lekki luz góra dół,nie może zaś chodzić przód/tył(chociaz jesli nie jest to duży luz,skorygujesz to głebszym dobiciem oprawy sprezyny i kulkl-ale i tak na dłuższa metę do wymiany

To co jest zaznaczone ma luzy na bok, odchylenie max to może 0,5 mm. Chyba to tak zostawie , bo nigdzie nie ma nowych na sprzedaż.
To co to za luz 0,5 mm zawsze jakiś musi być.Widziałem jeszcze większe. Jak sklepiesz mocniej to nie wrzucisz biegu. Lepiej zostaw tak jak jest.
No i dobrze,że pokazałeś,bo ja mówiłem o luzie w zupełnie innym miejscu Tak jak kolega wyżej pisze,możesz spokojnie zostawić,taki luz to norma
Silnik jeszcze nie poskładany bo mam małe problemy. Nie mam obudowy bezpiecznika, czy można jakoś ją zastąpić?
O jaką obudowę bezpiecznika chodzi ? Pierwsze słysze żeby coś takiego występowało w silniku WSK 125 .
Bezpiecznik przed którymś kablem do akumulatora powinien być tylko większość osób go nie ma. A być było.
Ale gdzie to ma się znajdować ? Wewnątrz silnika ?
Nie, powinien się on znajdować obok akumulatora. Wychodził z niego jeden kabel do akumulatora. Gdzie moge podłączyć ten kabel zamiast do tego bezpiecznika?

Aha i jeszcze jedno przy wyciąganiu iskrownika nie zwróciłem uwagi jak wychodzą kable z cewki przez silnik. Czy mógłby mi ktoś podesłać jakieś zdjęcia/ schemat?
Aha . Teraz to dokładnie zrozumiałem i wiem o co konkretnie chodzi .
MeSsS19 od góry idzie gaszenie, niżej wysunięte na lewo to ładowanie a na samym dole są światła.
Dziś chciałem złożyć ten silnik,ale napotkałem problem. Wał włożony w prawy karter, zbliżyłem dwie połówki, chciałem złączyć ,ale się nie dało- jakiś opór. Myślałem że coś w skrzyni przeszkadza, Chciałem rozłączyć połówki które trzymały sie na lekko wsadzonym na wale, były złączone tak mocno ,że musiałem wybijać młotkiem i drewienkiem. Wał wyszedł ,ale z prawego w którym wpierw siedział , a został na lewej polówce. Teraz nie mogę ściągnąć wału w lewego karteru ,nawet podgrzewanie łożysk nie pomaga. Łożyska są nowe. Dwa kartery chyba powinny się gładko złączać ?
Tulejki przy mocowaniu do ramy mogły ci nie wejść i stąd ten opór.
Przy ponownym składaniu posmaruj czopy, łożyska, wałki i tulejki olejem by nie było oporu.
Złożylem te kartery. Dzieją się różne dziwne rzeczy tzn:
1 czasem jest problem z biegami np jest na trójce i nie chce zeskoczyć niżej itp. Słyszałem że jest możliwe nieprawidłowe działanie biegów na " sucho".
2 Kolejnym problemem jest ciężko obracający się wał ( nowe łożyska) Czy przyczyną są nowe łożyska, czy nie będzie to przeszkadzało?
A założony masz cylinder? Jeżeli nie to może za daleko wbity masz wał w połówkę i trze o ścianki skrzyni korbowej.
Cylinder nie założony. Lekko uderzyć młotkiem jeden koniec wału? Pomoże?
Spróbuj, uderz GUMOWYM młotkiem kilka razy i zobacz jak chodzi.
A co z tymi biegami?
Kręcisz walkiem zdawczym podczas zmiany biegów - jednocześnie ?
Musiałem rozebrać kartery z powrotem bo zapomniałem o podkładce dystansowej wałka zdawczego. Dałem podkładkę na swoje miejsce,znów skleiłem silnik. Zauważyłem że wałek zdawczy i wałek na którym jest sprzęgło, ciężko się obraca. Trzeba użyć siły żeby go obrócić. Na biegu jałowym jest troche lżej. Jak to naprawić, czy może to tak zostać?
Jeśli jest naprawę bardzo ciężko to przydało by się to sprawdzić ale ja na twoim miejscu bym to zostawił podczas jazdy powinno się rozchodzić .
Gdy jest na luzie to chodzi lżej niż jak jest na biegu. w skrzyni nie ma jeszcze oleju. Nie powinno się chyba nic zepsuć gdy go tak odpale?
Jeśli dobrze poskładałeś to nie i wszystko powinno się w krótkim czasie rozchodzić .
Zostaw tak jak jest ja też tak miałem po złożeniu i się rozchodziło i wszystkie biegi ładnie chodzą i nic nie wyskakuję. A przyczyną tego jest ściśnięty przez kartery wałek pośredni ale to jak mówię pal śmiało...
Silnik już złożony, za wyjątkiem magneta. Jaki olej lepiej wlać do skrzyni w garażu stoi Orlen Platinum 15w40 oraz Hipol Gl-5 80w90. Który będzie lepszy do tej skrzyni? (Tarcze sprzęgła nowe)
I tak każdy powie co innego, było tyle tematów o tym że nie warto znowu zaczynać.
Masz rację .
Z tych dwóch wlej Hipola
Jak dla mnie ten Hipol to dobry olej, sam korzystam już od dawna i jestem naprawdę zadowolony, polecam go.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • black-velvet.pev.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © cranberies