ďťż
cranberies
TURNIEJ WH40K 25.08.12 WARGAMER
ORGANIZACJA Organizatorzy: nuno n biczyz Sędziowie: nuno Miejsce: sklep łarGEJmer w lublinie na ul. głębokiej Termin: 25 Sierpnia 2012 (Sobota). Harmonogram: Zapisy 10:00 ; 10.30 Przesyłanie rozpisek: Z uwagi na oczywiste względy organizacyjne prosimy o wcześniejsze przesyłanie rozpisek. Rozpiski wysłane do 23 Sierpnia 2012 do godziny 24.00 zostaną nagrodzone. Zgłoszenia wraz z rozpiskami należy przesyłać na adres nuno997@o2.pl Osoby korzystające z programu Army Builder proszone są o nadsyłanie rozpisek w postaci Text Summary. Wpisowe: 10zł (w pełni przeznaczone na nagrody) Nagrody: załatwia nam wargamer ZASADY OGÓLNE Zasady parowania: System szwajcarski. W pierwszej bitwie wskazane wyzwania. Format punktowy: 1500pkt FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Fast Attack, 0-3 Elites, 0-3 Heavy Support. Sojusznicy NIE dzielą FOC z armią podstawową. W wypadku posiadania dwóch lub więcej modeli z sekcji HQ o równym i najwyższym Ld należy wyraźnie zaznaczyć w rozpisce, który z nich jest warlordem. Kodeksy: Dopuszczone są wszystkie oficjalne kodeksy GW (najnowsze wersje). IA: Dopuszczone są jednostki z Imperial Armour tylko z pieczątką "wh40k" pod warunkiem posiadania przez gracza adekwatnego oryginalnego modelu. Specjale: Naturalnie dopuszczeni. Każdy gracz stoczy 3 bitwy. Wygra ten, kto będzie miał największą liczbę punktów. Obowiązują wszystkie FAQ armii oraz PKZ. Gramy na stołach 48”x72” Osoby przyłapane na oszustwie otrzymują w danej bitwie automatyczną masakrę 20:0. Powtórne przyłapanie na oszustwie oznacza dyskwalifikację gracza z turnieju. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wskazane jest również posiadanie podręczników z których się korzysta lub ich kopii (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do Eldar Night Spinner). Wymagane jest również posiadanie kości, miarki calowej oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść. WYSIWYG oraz Ew. Proxy: Z uwagi na mały format punktowy turnieju dopuszczalne są tylko niewielkie odstępstwa od WYSIWYG’u. Każde odstępstwo karane jest -1DP do klasyfikacji ogólnej. Można proxować modele w armii według podanych poniżej przykładów. 1. Gwardzista z flamerem => Gwardzista z meltagunem. OK (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej naturalnej roli). 2. Razorback z heavy bolterem => Razorback z lascanonem. OK (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej naturalnej roli). 3. Orc Warboss na motorze => Librarian na motorze. Nie. 4. Pudełko po herbacie => Trukk. Rozumiemy orkową myśl techniczną, ale nie. Modele które odbiegają od WYSIWIG’u powinny być oznaczone w sposób jasny dla przeciwnika. Wymagane jest dokładne wymodelowanie różnych rodzajów broni typu Power Weapon, np. Power Sword robiący za Power Axe będzie traktowany jako odstępstwo od WYSIWYGu. Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach. Makiety będą rozstawione na stołach przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można modyfikować ich położenia. Sędziowie: Sędzia ma prawo do udzielenia upomnienia za niewłaściwe zachowanie. W szczególnych przypadkach może wykluczyć daną osobę z dalszych rozgrywek. Decyzja sędziego głównego jest ostateczna i nie można się od niej odwoływać. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian tego regulaminu bez podania przyczyn. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień. SCENARIUSZE Gramy scenariusze z 6 edycyjnego podręcznika, przed każdą bitwą sędzia wykona rzut kością i porówna wynik z numerem scenariusza. W przypadku wylosowania tego samego numeru w następnych rundach nastąpi re-roll tak aby scenariusze się nie powtarzały. Rozstawienie wybieramy na tych samych zasadach jednak już indywidualnie dla każdego stołu, gracze rzucają D3 i wybierają rozstawienie z numerkiem którego żaden z nich nie wyrzucił (przykład: ja wyrzuciłem 2, przeciwnik wyrzucił 3 więc gramy numerek 1 czyli Dawn of War) Z ważniejszych to by było tyle, punktację oraz modelarkę umieszczę już niedługo jak tylko wymyślę coś fajnego, a chcę jaknajbardziej zblizyć się do systemu punktowania podręcznikowego. Pozdrawiam. Postanowiłem wypróbować system punktacji jaki jest używany na boiskach ekstraligi rugby Korzystamy normalnie z punktacji za poszczególne cele scenariusza tak jak opisane jest to w podręczniku i podajemy sędziemu wynik. Zwycięstwo daje nam 4 punkty, a porażka 0. Remis daje graczom po 2 punkty. Dodatkowo można zdobyć 1 punkt bonusowy za wykonanie 100% założeń primary objective czyli w scenariuszach ze znacznikami za zajęcie 100% znaczników, w scenariuszu polegającym na niszczeniu oddziałów za zniszczenie 100% armii przeciwnika, a w scenariuszu z reliktem punkt bonusowy otrzymujemy jeżeli udało nam się przejąć relikt i nie utracić go aż do końca rozgrywki. Punkt bonusowy dostajemy również za porażkę 3 lub mniej punktami (Victory Points) Można uzyskać tylko 1 punkt bonusowy podczas 1 rozgrywki. System ten jest dosyć prosty i pozwala nam w pełni moim zdaniem wykorzystać to co dał nam podręcznik. Dodatkowo myślę też, że będzie w w miarę uczciwy bo wszyscy gracze będą rozgrywać w danej rundzie te same scenariusze. O zwycięstwie w turnieju decydować będzie ilość punktów uzyskanych za bitwy, nazwijmy je NP (nunopunkty) w przypadku remisu będziemy brać pod uwagę ilość VP (victorypoints) uzbieranych przez 3 bitwy. MODELARKA ORAZ PKT DODATKOWE. Za przesłanie pięknej schludnej i czytelnej dla nuna rozpiski w wyznaczonym na to terminie +1 NP Za pomalowane 100% armii +1NP Poziom malowania modeli: +1NP za nałożenie farby na modele +2NP za widoczne próby cieniowania +3NP za porządne malowanie Za widoczne i efektowne konwersje +1 NP Za 100% wykonanych podstawek przynajmniej dwoma materiałami(i nie chodzi mi tu wcale o farbę ) +1 NP Także punkty za modelarkę nie są trudne do zdobycie ale za to zobaczcie jak cenne! Krytyka oraz konstruktywne opinie mile widziane Oooo spoko jest duże prawdopodobieństwo, że wpadnę z M40 do was. Zaklepujemy dwa miejsca jak coś. W ten wtorek potwierdzimy swoją obecność. Budda będziesz na tym turnieju? Sojusznicy dzielą FOC z armią podstawową. WHY Co do 6-edycyjności - 3-city Heresy ma fajne rulesy. Also - nie za małe stoły na 1,5k? A jak to właściwie podręcznik określa bo jakoś podsłyszałem ostatnio, że właśnie tak, sam z początku myślałem, że są osobno? A podasz mi jakieś namiary na te rulesy? a co do stołów to nie zwróciłem uwagi i nie zmieniłem Wszystko fajnie cacy ale drobna uwaga: 1. Widzę że zachowane zostały kary za WYSWIG z Kreskonu. Pytanie czy Wargamer kładzie tak istotny nacisk na modelarkę, ale w takim wypadku zastosowanie kilku - czy nawet jednego - proksa to już nie tyle strzał w kolano, co cała seria z kałasznikowa po obu nogach. Analogicznie do powyższych - nunopunktów jest po prostu mniej niż klasycznych DP. No i punkty większe. Edit. Już doczytałem i wywaliłem jeden podpunkt. No dobra, poszedłem trochę na łatwiznę z tym kopiowaniem regulaminu to tylko drobny lokal i oczywiście nie mam zamiaru łamać kopii o proksy nie mniej aby to jakoś zbalansować przyjmijmy limit do 4 proksów bez punktów ujemnych, ale mam tu na myśli jedynie proksy wynikające z braku odpowiedniego uzbrojenia dla postaci a nie samych proksów modeli. Od razu dodam listę zgłoszonych i potwierdzonych rozpisek. #1 Szopę #2 Hermes #3 M.40 #4 Pijak #5 Uruk #6 Matus #7 Szadoł Miałby ktoś pożyczyć drop poda na turniej? Edit: Mogę wziąć 2 Kapitanów Tycho z c-meltami z armii BA jako sternów z c-metami do armii SM-ów? Chodzi mi tylko o zachowanie wysywig-u i? Edit: Mogę wziąć 2 Kapitanów Tycho z c-meltami z armii BA jako sternów z c-metami do armii SM-ów? Chodzi mi tylko o zachowanie wysywig-u i? Możesz pod warunkiem, że to będą jedyne proksy w Twojej armi. Może być? Tak to będą jedyne proxy. Dzięki temu będzie pełny wysywig. Na razie nie mam pod wiec tak tylko się pytam. No , chłopaki niestety jade na wojne do Dziwnowa Sector(rekonstrukcja) i mnie nie będzie, sorry ale Nuno sie wami zajmie:*** Szopen przestań płakać!!!!!!!!!!!!! Bo wiem że już to robisz:) http://nooooooooooooooo.com/ Hahaha ]:-> spoko robert po tym turnieju wszyscy zapomną, że wgl istniałeś A przy takiej frekwencji będę w top 5 Coraz mniejsze szanse na top 5. ma ktos pozyczyc 5 pomnuiejszych demonow nurgla? Oficjalne wyniki jeśli ktoś nie został do końca: 1. Szopę 2. Matus 3. Szadoł 4. Uruk 5. M.40 6. Hermes 7. Pijak 8. Mistrz |