ďťż
cranberies
witam:) mam taki problem i zabardzo nie potrafię dojść do tego co jest przyczyną. Mianowicie gdy pcham motor na luzie na wyłączonym silniku to cos "klupie" w silniku a gdy przechylę mocniej w lewą stronę i dalej powolutku pcham to momentami zazębia i blokuje koło(tak jakby bieg się wrzucał). mam podejrzenia co do kosza sprzęgłowego czy czasem nie trze o dekiel. dodam jeszcze że sprzęgło tez nie do końca prawidłowo funkcjonuje,i że silnik świezo poskładany . Proszę o porady....
A jak tam się mają łożyska tylnego koła? Sprawdź czy wałek zdawczy ma luz wzdłużny, jak tak to możliwe że brak podkładek dystansujących w skrzyni. może źle cos poskladane a biegi dobrze Ci wchodza? łożyska raczej nie, bo niedawno mialem inny silnik to śmigało mimo iż mają już luzy.motor jezdzi biegi wchodzą nic nie wyskakuje. jak składałem silnik to pamietam ze byla ta podkladka przy wałku zdawczym, byc moze wyleciała przy skladani:/ ale jak mozna dokladnie sprawdzić ten luz wzdłużny na wałku?? pociągnąć za zębatkę zdawczą?? moja nie ma już nakrętki, jest zaspawana... No spróbuj zębatką zdawczą ruszyć przód tył Jeżeli wałek będzie maił luz to od razu wyczujesz.U mnie minimalny ale jest. jest luz, mniej wiecej 2-3 mm. czyli wymienić wałek zdawczy, czy mozna jeszcze jakos pokombinowac??? Możesz wymienić tulejke walka zdawczego . bo ja mam zębatke zaspawaną czyli musze rozwalic te spawy i pozniej odkręcic tą trójkątną blaszke ze zewnętrznej strony i tam jest ta tuleja? Albo rozpolowic silnik . Tulejka jest wewnątrz walka zdawczego . Ale tulejka nie decyduje w zasadzie tak bardzo o luzie wzdłużnym wałka,prędzej bym obwiniał podkładki dystansowe na wałkach w skrzyni lub brak podkładki pomiedzy walkiem a zebatka zdawcza(wewnatrz karteru).Najlepiej gdybys rozpolowil silnik i wymienil panewki skrzyni przy okazji dystansowania skrzyni podkładkami. gdy kupilem ten silnik to wyskakiwala 3, okazało się ze kartery były nie do pary. załatwiłem sobie gołe kartery, z tym że był tam na stałe wałek zdawczy zaspawany i nie było panewek. znalazłem jeszcze u mnie jakies używane panewki więc je tam zaaplikowałem i przełożyłem poprostu wszystkie częsci. zastanawiam się czy nie rozciąć kątówką zębatki i nie wywalic tego wałka zdawczego i dać inny ale czy to co da...? problem już rozwiązany:D walek zdawczy okazał się ok. przyczyną byla ta blaszka która przy poszczególnym biegu urzymuje jeden tryb we swojej pozycji, byla poprostu tak wyklekotana że po przechyleniu tryb sie zazębiał |