ďťż
cranberies
No to ruszamy!
PRZEBIEG TURNIEJU w WARHAMMER 40.000 Lublin, Świętoduska 8, sklep WAR GAMER 9:30 - 9:45 Zapisy 9:50 - 11:30 I Bitwa 11:40 - 13:20 II Bitwa 13:30 - 15:10 III Bitwa Przerwa na jedzenie/picie i inne - w trakcie bitew, jak będą chętni zamówi się jakąś pizze. Na wejście 10zł, całość przekazana do Grodzia na nagrody SĘDZIOWIE Rulebook ZGŁOSZENIA Zgłoszeń jako-takich nie ma formalnych, ale dobrze żeby chętni dali znać najpóźniej do piątku 26 lutego. !!!Turniej zgłoszony do Ligi!!! FORMAT TURNIEJU: - Limit Punktowy: 1.200 pts, z czego 600pkt musi być w formie dwóch opcji, które przeciwnicy wybierają jednocześnie na początku bitwy przed rzutem na rozstawianie. Nie ma żadnych dodatkowych restrykcji dotyczących tej części, poza tym, że różne opcje nie mogą powodować zmian w pierwotnej części armii; - Armie typu Battle Forged; - Bez ograniczenia liczby Detachmentów; - Ilość SH/GC 0-1; - Jednostki z FW/IA 0-2; - Fortyfikacje 0-1; - wykreślony; - NIEdozwolone są Armie Unbound; - Formacje dopuszczone (jeśli ktoś używa jakiegoś detachmentu/formacji z IA/FW to liczy się to jak wykorzystanie obu slotów z FW/IA); - obie opcje po 600pkt muszą się od siebie różnić (dość znacząco...). ZASADY - Gramy na zasady 7ej edycji (wszystkie dexy, supplementy), obowiązują klaryfikacje zawarte w FAQ/ETC/PKZ; - Niedopuszczone proxy, ale modele "count as" - tak; - Trzeba posiadać czytelną rozpiskę (bez skrótowców po proszę!) - We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight, First blood, Slay the warlord, Linebreaker, Tactical Objective - zgodnie z podręcznikiem; - Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0 (małe pkt wpisujemy ze stanu faktycznego); - We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 4+; - Gracz otrzymuje 1VP za każdy KP różnicy; - W przypadku Bye’a - 13VP - Każdą kartę wykonać można tylko raz, można odrzucić dowolną ilość kart, chyba że scenariusz mówi inaczej, karty niemożliwe do wykonania są odrzucane i na ich miejsce dobiera się kolejne, OBOWIĄZUJĄ TACTICALE Z PODRĘCZNIKA; - Obowiązują Impeding Doom (Eskalacja) oraz Through Attrition, Victory (Eskalacja); - D3 na kartach taktycznych to D3 VP. KOLEJNOŚĆ RZECZY PRZED BITWĄ - Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie, - Rzut kto wybiera stronę, - Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę), - Rzut na Gifys, Boony oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych (zaczyna gracz który wybrał stronę), - Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę), - Rzut na Night Fight, - Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy, fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu), - Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie, - Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy, - Rzut na Scout Moves. Feir play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves, - Rzut na przejęcie inicjatywy, - Początek właściwej rozgrywki. Bitwa I - Random Cleanse and Control Po rzucie na przejęcie inicjatywy gracze wykonują rzut K3, o maksymalnej ilości kart taktycznych, jakie będą dobierane w każdej turze decyduje: taki sam wynik na kości obu gracz albo ten, który pozostał po wykluczeniu wyników na kości graczy. Bitwa II - Purge the Alien Po rzucie na przejęcie inicjatywy gracze rzucają D6 na tabelkę slotów: HQ, Elites, Troops, FA, HS, Fortification/LoW. Zabicie unitów z tych slotów daje podwójną ilość VP na koniec gry. Bitwa III - Deadlock Bez szczególnych udziwnień. Ew. sugestie mile widziane Duże punkty liczone standardowo co 1 VP. Klaryfikacja: jeśli z jakiegokolwiek zestawu 600-ciu set pkt pozostanie jakaś ich część, to przepadają one, nie ma możliwości przesunięcia ich. Lista graczy: 1. hapol 2. Galzag 3. 4. 5. 6. Matus (?) 7. Farlog (?) 8. Łukasz 9. GrimDark tak duzo zasad , że nawet nie chce mi się czytać :d a zwłaszcza te o dzieleniu rozpy Przecież to standard zasady a dzielenie to proste: masz 600pkt stałe i 2x600pkt do wyboru przed bitwą, i tyle To ja wstępnie jestem chętny Zasady właśnie przeglądam. Jakbym czegoś nie łapał, to dopytam. możesz nam napisać jaka forma opcji jest ok a która będzie błędna? I smutno że nie można starów brać jak jest SH/SGC :C Ert, jak chcecie mogę obniżyć koszt maksymalny unitów do 300pkt, wtedy znacznie mniej SH/GC wejdzie... chyba, że faktycznie usunę tę opcję, tak, chyba tak będzie ok a co do opcji to proste: masz 600pkt stałe w każdej armii, pozostałe 600pkt masz jako opcję, dwie dodatkowe rozpiski na te 600pkt i wybierasz, której używasz przed bitwą, natomiast nie może być tak, że masz w podstawoj rozpie powierzmy Pojeba pieszo, a w którejś z opcji dopisujesz mu motor, tylko takie sety są zabronione A jak na przykład wrzucę do podstawowej rozpiski 3 paladynów, a do jednej z tych zmiennych dodatkowych 5, to mogę ich połączyć w jeden unit? (...) różne opcje nie mogą powodować zmian w pierwotnej części armii a niewątpliwie zmiana wielkości oddziału jest zmianą O może wyjaśnię to tak, musicie mieć 3 rozpiski po 600pkt, z czego wybieracie dwie na początku gry, któe w sumie muszą spełniać inne części regulaminu, tj. choćby żeby tworzył armię battle-forged Pojmuję A miałby ktoś w przyszłym tygodniu czas i chęć na partyjkę? Turniejowy format, trzeba zacząć trenować jeśli chodzi o mnie - mogę, tyle, że ok 17:30 najwcześniej Uuu, to trochę słabo. Ale pomyślę jeszcze, bo w sumie może się udać w przyszłym tygodniu. tak sobie myślę, że może wprowadzić, że przynajmniej raz trzeba zagrać każdą "opcją"? żeby nie było co wy na to? a może coś takiego: cała rozpa jest na 1200 pkt jedną połowę ( 600pkt) zrobić niewymienialnym - musi być w każdej bitwie , a pozostałe 600 podzielić między 2 możliwe rozpiski. te rozpiski nie są wybierane , a na rzut , np 4+ to opcja nr 2. Nie chcę się czepiać, bo co ja się tam znam, ale ,,różnić się dość znacząco" to zwrot dosyć nieprecyzyjny i nie do końca wiem, jak to zinterpretować I jeszcze jedno: nie wiem za bardzo, co to są ,,Armie typu Battle Forged" Definicje i pełne wyjaśnienie armii typu battle forged znajdziesz w podręczniku w dziale Choosing your army; ale krótko mówiąc chodzi o to, żeby armia spełniała zasady detachmentu standardowego (który jest wskazany w podręczniku), tj. 1HQ+2Troops, ale detachment może mieć inne wymagania, jak choćby z Inkwizycji czy The Purge Renegades. A co do różnorodności w rozpisce, chodzi o to, że część modeli może się powtarzać, ale żeby to nie była różnica jednej melty Raczej to ma na celu stworzenie szansy, żeby mieć kontrę na różnego przeciwnika. Aha, już łapię. To na razie wszystko jasne W razie czego informuję: MOŻNA NA TURNIEJU GRAĆ "CURSE OF WULFEN", TRZEBA MIEĆ TYLKO WYDRUKOWANE ZASADY!!! Niedopuszczone proxy, ale modele "count as" - tak; Bitwa I - Random Cleanse and Control Po rzucie na przejęcie inicjatywy gracze wykonują rzut K3, o maksymalnej ilości kart taktycznych, jakie będą dobierane w każdej turze decyduje: taki sam wynik na kości obu gracz albo ten, który pozostał po wykluczeniu wyników na kości graczy. Wykluczenie, czyli odjęcie wyższego od niższego, tak? Na razie chyba tyle Chyba że ktoś ma chęć zagrać w przyszłym tygodniu, to dajcie znać. 1) count as, chodzi o to, że masz motor z plazmą, ale chcesz wystawić jako z grav gunem, albo tak, masz jakiegoś piechociarza i liczysz go jako inny model, który zgadza się podstawką, mniej więcej wyglądem, wysokością i uzbrojeniem 2) przykład: 1 gracz rzuca kością K3 i otrzymuje wynik 1, gracz 2 również rzuca kością i otrzymuje wynik 2 na K3, zatem eliminujemy z możliwych wyników: 1, 2, 3 - wyniki otrzymane przez graczy, czyli pozostaje 3 i to jest maksymalna ilość kart do dociągnięcia w każdej turze, gdyby gracz 2 również wyrzucił 1 na kości, to liczbą tą była by 1. Mam nadzieję, że dość jasno wytłumaczyłem 1) jasne, wszystko wiem 2) aha, w ten sposób. Pojmuję Właśnie dostałem cynk, że jutro sprzedawca mi wysyła modele priorytetem, więc spokojnie powinny dojść. Uf Jasno, ale źle. 1) motor z plazmą zamiast motoru z meltą to nie jest counts-as, tylko brak WYSiWYGu Counts-as to: a) zgadzający się rozmiarami model, ale niekoniecznie wyglądający jak kodeksowy, jednakowoż rozpoznawalny co do funkcjiZwykle robi się tak całą armię, np. genokult jako gwardia. Bardziej ekstremalny counts-as - Mecha-Tyranidzi albo Krooty robiące za Dark Eldarów. b) broń niewystępująca w zasadach robiąca za którąś z kodeksowych (np. w moich TS zamiast grav-broni mam Volkity z 30k). WYSIWIG nie jest obowiązkowy, ale nie zgodzę się co to Twojego określenia, bo chciałem, aby bliżej było temu do pojedynczego proxy aniżeli wystawiania czegoś w innej roli aniżeli faktycznie nią jest. BTW: będziesz Matus, albo ktoś od was? Możesz się zgadzać, albo nie, ale powszechne definicje są, jakie są. To, że Ty chciałbyś, żeby cośtam, ma małe znaczenie. Jak chcesz, żeby było dobrze, to używaj właściwych definicji i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Możliwe, że przyjadę. A jeszcze jedna sprawa: muszę mieć karty z objectivami? Każdy musi ze swojej czy się z jednej losuje? Każdy używa swojej talii, więc wypadałoby mieć. Ja swojej GW-owskiej nie mam, używam drukowanej turniejowej ETC. Ale zawsze można losować z podręcznika i zapisywać. [ jem popkorn i obserwuje gówno burze ] to ile osób ostatecznie wpada na turniej ? galzagu ja mam komplet do pożyczenia - jak chcesz to ci na turnieju dam A jeszcze jedna sprawa: muszę mieć karty z objectivami? Każdy musi ze swojej czy się z jednej losuje? Tak, jak pisał Matus, losowanie z podręcznika, co jest mega uciążliwe... albo pożycz od kogoś, albo (tak jak ja) miej samoróbki. @Matus, z Twoją talią mam problem, bo wiem, że różni się ciutkę od tej podręcznikowej, prawda? Niby w regu jest, że używamy podręcznikowych tacticali, ale w sumie nie będę robić spiny o to. PS: MOŻNA UŻYWAĆ KODEKSOWYCH TACTICALI! @Łukasz, właśnie uzupełniam listę graczy, więc możesz sobie okiem rzucić No, uproszczona jest, i według mnie wygodniejsza. Zamiana losowanych wartości na sztywno ustalone też pomaga. Możesz ją traktować jako "kodeksową" Tak wygląda: 11 Secure Objective 1 12 Secure Objective 2 13 Secure Objective 3 14 Secure Objective 4 15 Secure Objective 5 16 Secure Objective 6 21 Secure Objective 1 22 Secure Objective 2 23 Secure Objective 3 24 Secure Objective 4 25 Secure Objective 5 26 Secure Objective 6 31 BEHIND ENEMY LINES—Score 1 VP if one of your scoring units is within 12" of your opponent's table edge at the end of your turn. 32 ASCENDENCY—Score 2 Victory Points if you control any three objective markers at the end of your turn. (Changed from D3 Victory Points) 33 SUPREMACY—Score 2 Victory Points if you control at least two Objective Markers and at least twice as many Objective Markers as your opponent controls at the end of your turn. (Changed from D3 Victory Points) 34 OVERWHELMING FIREPOWER— Score 2 Victory Points if you completely destroyed 3 units or more in the shooting phase 35 BLOOD AND GUTS— Score 2 Victory Points if you completely destroyed 2 units or more in the Assault Phase 36 NO PRISONERS—Score 2 Victory Points if you completely destroyed 3 or more enemy units during your turn. 41 HUNGRY FOR GLORY—Issue a Challenge in a HTH Phase 42 WITCH HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy unitwith the Psyker, Psychic Pilot or Brotherhood of Psykers/Sorcerers special rule was completely destroyed during your turn. 43 SCOUR THE SKIES—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy Flyer or Flying Monstrous Creature was removed as a casualty during your turn. 44 ASSASINATE—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy character was removed as a casualty during your turn. 45 DEMOLITIONS—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one gun emplacement or enemy building was destroyed during your turn. 46 BIG GAME HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy Vehicle or Monstrous Creature was destroyed during your turn. Z tym, że pierwsze 6 można zmienić na kodeksowe. To może zrobię... a jak się nie wyrobię, to będę Ci pisał, Łukaszu łe to jak tak patrzę to dużych różnic nie ma to wpadajcie z Zamościa, w końcu trzeba pograć trochę Jasno, ale źle. (...) Sprawdziłem sobie kilka rzeczy, faktycznie spora różnica w rozumieniu przeze mnie count-as była. Nie mniej jednak - dopuszczę Ci ten model Galzag. No i o to mi chodziło... chociaż w sumie nie wiem, czy go wystawię A za Ordo Malleus Inqusitor mógłby być Witch Hunter do WFB? Mógłby być, ale kwestia - jaki pancerz nosi. Mógłby być, ale kwestia - jaki pancerz nosi. Nie wiedziałem Matus, że teraz to Ty organizujesz turniej A tak serio - wypowiadam się raczej ogólniej, z punktu widzenia osoby grającej na turniejach różnej klasy, w różnych miejscach. wiem, przecież nie obrażam się spoko - wręcz przeciwnie, nawet dobrze, że mówisz jak to jest na innych miejscówkach - nie ukrywam, że chciałbym abyśmy za czas jakiś jakiś chellek może zrobili Dla mnie tym bardziej dobrze, bo ogólnie jeszcze nie za bardzo znam turniejowe zasady czterdziestki Uruka nie bedzie Nie uda mi się dotrzeć no to nie wiem czy bedzie turniej w takim razie - sami miejscowi i ew. Grim i może Farlog... Jak z resztą? No i dupa - mnie też nie będzie. Nie dość, że modele mi nie dotarły, to jeszcze muszę robotę skończyć do końca weekendu... Wybaczcie, ale w ostatniej chwili mi wypadło. Będę się odzywał w razie jakiegoś grania może w przyszłym tygodniu. Sorki jeszcze raz. Dobra, gig odwołany. Natomiast sprawy mam dwie: 1) czy taki podział 600+600 czy jakikolwiek inny wam odpowiadał? 2) w marcu postaramy się zrobić w Lublinie jeszcze dwa turnieje, o tych co wcześniej pisałem - także śledźcie forum 1) Mi pasuje, rozpiskę złożyłem spokojnie. Ale ja się jeszcze mało znam, doświadczenie mam prawie żadne, więc... no wiadomo 2) Będę śledził. Chcę coś w końcu zagrać, bo na razie to tylko oklep od łukaszowych Tau dostaję nie graj z nim, bo się zniechęcisz zagraj ze mną - ja to i przegrywam nawet ja też przegrywam - ostatnio chyba jakoś w zeszłym roku chyba @Łukasz Przed nowym codexem, to ja rozumiem - i w internetach byli przegrywający Tau @hapol Zagramy, zagramy. W lutym miałem zapierdziel trochę i nawet na turniej się ostatecznie nie wyrobiłem, także byłem trochę ograniczony. Ale marzec powinien być nieco lżejszy ja też przegrywam - ostatnio chyba jakoś w zeszłym roku chyba Bo remis wynegocjowałeś ostatnio czyli nie przegrałem |