ďťż

Widziany, widziana - styczeń 2012

cranberies
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzy Administracja.


2012-01-01, Babimojska:
13.55 niebieska SM48 z bliżej niezidentyfikowanym składem pojechała do Huty. Poranny pociąg też jechał, jakoś między 11 a 12 słyszałem trąbienie.

2012-01-01, Babimojska:
13.55 niebieska SM48...
... SM48-117.
2012-01-04, Babimojska:
pogańska godzina 7.10 rano - coś posiadającego tylko dwa dolne światła (ale za to cholernie intensywne) pojechało do Huty, wcześniej rzeczone coś chyba stało na wysokości wiaduktu Górczewskiej. Stawiam, że to była któraś z hutniczyh 401Da, być może z jakimś pociągiem roboczym.


2012-01-07, Lazurowa:
08:35, SM48-117 + SM42-??? (niebieska) + Es + sznurek Eaos do Huty,
11:25, SM42-??? + SM48-117 + ~25x Eaos / Eanos / Eas / "portówka" do Jelonek.
2012-01-08, Babimojska:
14.20 SM48 + SM42 (obie niebieskie) z długim ogonem węglarek pojechały do Huty. Gdzieś w polowie składu jechało 12 Esów, jakiś Es też mignął mi kilka wagonów później.

2012-01-08, Babimojska:
14.20 SM48 + SM42 (obie niebieskie) z długim ogonem węglarek pojechały do Huty. Gdzieś w polowie składu jechało 12 Esów, jakiś Es też mignął mi kilka wagonów później.

SM48-117.
2012-01-10, Lazurowa:
08:50, SM42-??? (niebieska) + SM48-124 + ~25x Eaos/Eanos do Huty.
2012-01-11, Lazurowa:
15:57, SM48-117? + 2x Es + 3x Eaos do Jelonek. Znowu skład przypominał kolejkę elektryczną.

2012-01-11, Lazurowa:
15:57, SM48-117?

Wydaje mi się, że to była jednak 111, pociągu nie widziałem, ale wiem, że wczoraj jeździła.

Dzisiaj ok 11:30 na Jelonkach również SM48-111 z węglarkami na Odolany.
Analiza:
28 próżnych węglarek, masa brutto: 521 ton, długość 392 m.

28 próżnych węglarek, masa brutto: 521 ton... Wychodzi 18.6t na próżnego Eaos-a. Ma sens.
2012-01-13, Lazurowa:
11:25, SM48-111? + ~20x Eaos do Jelonek.
2012-01-15, Lazurowa
10:45, SM48-1xx (TEM2U, niebieska) + ~15x eaos + 4x Es do Jelonek
15:30, SM48-1xx (TEM2U, niebieska) +8x Eaos do Jelonek
2012-01-18, Radiowo:
09:20, SM48-111 + 2xEs + sznurek Eaos.

2012-01-18, Kocjana:
10:55, SM48-111 + 16x Res.
Chwilkę później przyjechała koparka z szyną.



2012-01-18, Kocjana:
10:55, SM48-111 + 16x Res.

Ja na Jelonkach doliczyłem się tylko dwunastu. Czyżby cztery gdzieś zgubiła po drodze
analiza składu:
12 ładownych platform Res/Rs, masa brutto 898 ton, długość 228 m.

A po południu powrotny wjechał na Jelonki o 16.15. Tamarę wspomagała dodatkowo stonka. Ciągnęły razem 32 wagony, masa brutto aż 1996 ton. Ale zdziwił mnie nie tyle skład pociągu co jego numer. Z tego co pamiętam TKMy do huty miały numery 961/960; 963/962, jeszcze wcześniej odpowiednio 965/964 itd. w każdym razie, generalnie co roku były podobne, a dzisiaj usłyszałem jak z tego popołudniowego wywołali Jelonki: Jelonki do 112088. Myślałem, że to jakiś inny pociąg, np. jadący od Gdańskiej, ale z dalszego ciągu rozmowy wynikało, że nie. Po zgłoszeniu się Jelonek usłyszałem magiczne: Panie dyżurny, trzynasta pod wjazdem. Później z kolei Jelonki zawołały: 112088 do Jelonek i po otrzymaniu analizy dyżurny podał wjazd. Ciekaw jestem skąd taki numer, czyżby od nowego rozkładu jazdy coś się pozmieniało?
Przepraszam przeliczyłem się. Skład i tak był gotowy sporo większy na Radiowie, ale że przyjechała tylko Tamara, to ok. 6 węglarek zostawili na Radiowie.
2012-01-19, okolice Fortu Babice:
11:08, SM48-111 + sznurek próżnych Eaos i Es.
Za pociągiem jechała koparka.


2012-01-19, Warszawa Główna Towarowa WOC:
09:50, 2xSM42 + sznurek platform do Radiowa.
2012-01-21, Lazurowa
12:00, ST44-324 ze składem platform w stronę Jelonek. Gagarin skisł na estakadzie i po dziesięciominutowym odpoczynku pojechał dalej.
Zerknij za okno, czy nie skisł ponownie, bo jakieś 5 minut temu pojechał znowu, ino na Radiowo. Chciał prześlizgnąć się bezszelestnie, bez żadnego piśnięcia, ale i tak go dojrzałem. Ciągnął skład węglarek, gdzieś pod koniec jedna platforma mi w środku mignęła.

Zerknij za okno, czy nie skisł ponownie, bo jakieś 5 minut temu pojechał znowu, ino na Radiowo. Chciał prześlizgnąć się bezszelestnie, bez żadnego piśnięcia, ale i tak go dojrzałem. Ciągnął skład węglarek, gdzieś pod koniec jedna platforma mi w środku mignęła.

Nie, nie skisł
Ale też nie miał z czym: 14x Eaos + 1x Res. O 14:57 na Lazurowej. Bezszelestnie, żona wypatrzyła.
2012-01-22, Lazurowa
10:00, SM48-112? + 20x próżne Rs / Res do Huty.

P. S. Dziś jest rocznica "wyzwolenia" miasta Olsztyna przez bratnią Armię Czerwoną. Miasto nietknięte przez wojnę w dwa tygodnie zostało spalone w 40%. Palenie zakończył dopiero rozkaz dowództwa - kończyło się miejsce na kwatery dla wojska. Oddziały frontowe (5dkg, 6dkg i 32dk pod dowództwem gen. Oslikowskiego) przeszły przez miasto szybko, jednakże oddziały tyłowe dopuściły się niesłychanych bestialstw i gwałtów na ludności cywilnej.
Zdobycie Olsztyna to prawdopodobnie jedna z ostatnich w historii batalistyki szarża kawalerii - jedyne dogodne podejście do miasta to pola od strony wschodniej - i tu skupiono obronę. Niespodziewana szarża wymienionych powyżej dywizji kawalerii nastąpiła od południa i południowego zachodu - przez bagna, mokradła i nieprzebyte lasy. Zaskoczenie było pełne - wojska w ciągu doby opanowały miasto i zdobyły dworzec kolejowy Olsztyn Główny.
Tak OT na dzisiaj.
2012-01-27, Lazurowa:
~16:50, SM48-11x? + ~10x Res ze stalą + ~8x Eaos próżne (?) do Jelonek.
2012-01-29, Lazurowa:
08:45, 2x SM42 (zielona i niebieska) z węglarkami do Huty
10:48, brutto do Jelonek - węglarki (ok. 12 sztuk, czteroosiowe) i platformy.
2012-01-29, Babimojska:
13.05 2xSM42 (pewnie te same, acz na kolory nie zwróciłem uwagi) + ok. 20 węglarek do Huty.

2012-01-29, Babimojska:
13.05 2xSM42 (pewnie te same, acz na kolory nie zwróciłem uwagi) + ok. 20 węglarek do Huty.

Prawdopodobnie te same. Wśród węglarek ~10 Es'ów.

14:38, W-wa Jelonki,
2x SM42 (te same) luzem do Odolan.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • black-velvet.pev.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © cranberies