ďťż
cranberies
Witam serdecznie! Pytam z ciekawości- czy skrzynie biegów w WSK 125 (wszystkie modele) różniły się czymś na przełomie lat? Pytam, ponieważ normalnie do czynienia miałem ze skrzyniami biegów z kołami zębatymi i wałkiem zdawczym z trzema kłami sprzęgła kłowego (po trzy na zębatkę), a ostatnio natknąłem się na allegro na skrzynię (niby od WSK/WFM 125) z tymi zębatkami, ale po pięć kłów. To normalne czy ktoś sobie w balona leci?
PZDR Byly 2 rodzaje skrzyń, na 3 kły i na 5. Dzięki Maati9812 a w jakich modelach były po 3 a w jakich po 5? Na 5 były w starszych modelach jak się nie myylę Zgadza się występowały w starszych ale przeważnie w WFM . Też sie kiedyś zastanawiałem nad tym. Bo miałem troche tych części ze skrzyn. Poza tym to chyba zero róznic było. Właśnie, to jest jakaś różnica pomiędzy takimi skrzyniami? Jest drobna różnica w przełożeniach 1 biegu,nastepnie 3 kły zamiast 5-ciu,a spotkałem się również z dwoma rożnymi średnicami wałka glównego w miejscu gdzie przychodzi tryb zdawczy A ta średnica wałka głównego ma jakiś wpływ? Tak, miały 13mm lub 12mm No tak, ale czy ma jakiś wpływ na jazdę? Taki że jak na wałek główny 12 mm zalożysz wałek zdawczy co powinien być na wałku głównym 13 mm to daleko nie zajedziesz bo luz przyczyni się do szybkiego zużycia zębów na kole pośrednim i wałku zdawczym . Chyba się nie rozumiemy chodzi mi o to czy jest jakaś wyczuwalna różnica pomiędzy tymi dwoma skrzyniami? Oczywiście nie licząc tego, że mają różną ilość kłów i średnicę wałka głównego, bo to już wiemy. Chodzi o różnicę podczas jazdy- wyczuwalna czy raczej pod tym względem są takie same? Nie pamiętam kto, ale prawdopodobnie Tyranus zrobił bardzo dobre opracowanie o skrzyniach biegów prędkości i obliczaniu jej dla WSK z uwzględnieniem przełożenia - poszukaj tam tych informacji - jak pisze Dyziek różnica jest przy 1 biegu, ale nie wiem czy jest dłuższy czy krótszy. Różnica w jeździe jest raczej niewyczuwalna,a autorem opracowania o przełożeniach był Rino |