ďťż
cranberies
Ogólnopolski Festiwal Fantastyki Falkon 2015
Turniej Warhammer 40.000 Termin: 7 listopad 2015 r. Start turnieju: 18:00 potwierdzenia przybycia na turniej prosimy zgłaszać do 18:30 do sędziów, pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać; Miejsce: FALKON Versus, Targi Lublin S.A Dworcowa 11, Lublin Wstęp zgodnie z opłatą za konwent. Sędziowie: Mateusz Hapol Nawrot, Łukasz Wróbel Partnerzy: FGB_link _link _link Zasady: a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h; b) obowiązują zasady 7 edycji WH40k, z uwzględnieniem oficjalnych suplementów, dataslateów, formacji, FAQów ze strony GW, White Dwarf, Black Library, Imperial Armour (tylko wydania z 7 edycji, bądź posiadające uaktualnienie do niej) oraz PKZtów, z tym że jeśli PKZety czegoś nie precyzują, sędziowie mają prawo podeprzeć swoją decyzję FAQiem z ETC; c) każdy gracz musi dysponować czytelną i jednoznacznie brzmiącą rozpiską; d) każdy gracz musi posiadać podręcznik zasad (lub jego część), z którego korzysta w takiej wersji, aby na życzenie przeciwnika/sędziego łatwo pokazać sporny zapis – w przypadku braku takiej możliwości – sędziowie decydują o wyniku sporu; e) każdy gracz musi posiadać przybory do gry, z których będzie korzystać, tj. miarkę, kostki, oraz zestaw wzorników; f) nie dopuszczone są: Apocalypse (wraz z dodatkami); g) zakaz sojuszy/detachmentów dających wynik: Come the Apocalypse; h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać; i) armia musi być budowana na zasadach battle-forged; j) obowiązuje pełny WYSIWYG; k) nie używamy proxy; l) obowiązują zasady Battlefield Terrain dotyczące elementów terenu; m) obowiązują zasady fair play i friendly game, zatem żadnego podkładania świń, śmiania się w twarz, jeśli przeciwnik zapomni o czymś, może powrócić do tej czynności o ile przeciwnik wyrazi zgodę, za niezdrowe zachowania nie będzie pkt karnych, ale sędziowie maja prawo wyprosić delikwenta z turnieju (z konwentu oczywiście nie) na rzecz pełnej wygranej przeciwnika. n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą. Punktacja: a) gracz, który uzyskał największą liczbę Dużych Punktów z trzech bitew (po uwzględnieniu pkt dodatkowych/kar)wygrywa turniej; w przypadku remisu decyduje liczba zdobytych VP, później pojedynek bezpośredni, a na koniec wynik gry papier-nożyczki-kamień; b) punkty możliwe do uzyskanie za bitwy według tabeli; Różnica VP zdobytych w trakcie bitwy # Duże Punkty zdobyte przez graczy 10:10; 0 vp różnicy 11:9; 1-2 vp różnicy 12:8; 3-4 vp różnicy 13:7; 5-6 vp różnicy 14:6; 7-8 vp różnicy 15:5; 9-10 vp różnicy 16:4; 11-12 vp różnicy 17:3; 13-14 vp różnicy 18:2; 15-16 vp różnicy 19:1; 17-18 vp różnicy 20:0; 19+ vp różnicy c) w przypadku nieparzystej liczby uczestników, gracz pauzujący otrzymuje 14 Dużych Punktów; d) punkty karne: - brak zasad swojej armii i / lub używanej jednostki: -5DP; - brak miarki, kości i / lub używanych wzorników: -5DP; - brak czytelniej rozpiski armii: -5DP; - za każdy brak WYSIWYGu: -1DP; - ewidentne oszukiwanie/łamanie zasad turnieju: -10DP, za drugim razem grozi nawet dyskwalifikacją; e) punkty dodatkowe: - armia ma status „WOW!”: +1DP; - armia jest w pełni pomalowana (nawet efektownie): +1(2); - spójna kolorystycznie: +1; - zrobione podstawki (nawet bardzo): +1(2); - zgrabne konwersje (nie-proxy): +1. Kolejność rzeczy przed bitwą: a) rzut na to, kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie; b) rzut kto wybiera stronę ; c) rzut na Warlordtrait (zaczyna gracz który wybrał stronę); d) rzut na Gifys, Boony oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę); e) rzut na PsychicPowers (zaczyna gracz który wybrał stronę); f) rzut na NightFight; g) rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu; h) rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie; i) gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy; j) rzut na ScoutMoves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś ScoutMove przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś ScoutMoves; k) rzut na przejęcie inicjatywy; l) początek właściwej rozgrywki. Scenariusze: a) w każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves, Slay the Warlord, First Blood, Linebreaker, Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC), Mysterious Objectives, Tactical Objectives, Tactical Elimination (każdy z graczy losuje jeden Battlefield Role (HQ, Troops, Elites, Heavy Support, Fast Attack, Lord of War/SH/G), muszą się od siebie różnić (dla każdego z graczy inny) i być faktycznie na polu bitwy, za zniszczenie których otrzymuje się +1VP(zarówno gracz, jak i przeciwnik), na czas tej bitwy mają one również zasadę Objective Secured); b) znaczniki wystawiane wedle standardowych zasad; c) jeżeli jakiś Objective nie może zostać wykonany w danej bitwie odrzucamy go i losujemy nowy; d) w trakcie tury można wykonać maksymalnie trzy Objectivy; e) odrzucanie Objectivewów zgodnie z podręcznikiem, chyba, że zakazuje tego scenariusz; f) ilość VP w celach D3 jest ustalona na 2; g) można używać kart Codexowych; h) --- Bitwy: I bitwa: Wystawienie: Hammer and Anvil Maelstron of War: Tactical Escalation Eternal War: The Scourge Przed rzutem na przejęcie inicjatywy, gracze losują/wybierają, jakie znaczniki mają dodatkową punktację. II bitwa: Wystawienie: Vanguard Strike Maelstron of War: Deadlock Eternal War: The Relic Przed rzutem na przejęcie inicjatywy losowo (za pomocą K6) wybierany jest znacznik, który jest dodatkowo reliktem. III bitwa: Wystawienie: Down of War Maelstron of War: Cleanse and control Eternal War: The Emperor’s Will Każdy gracz ustawiając znaczniki, wskazuje jeden z nich jako swój znacznik i ustawia go tylko w swojej strefie rozstawienia. Nagrody: Do uzupełnienia, ale będą. Postanowienia końcowe: a) organizatorzy nie zwracają kosztów przejazdu, noclegu i wyżywienia graczom oraz ich opiekunom; b) uczestnicy zgłaszając swój udział, wyrażają zgodę powierzenia Organizatorom prawa do nieodpłatnego wykorzystywania transmisji i rejestracji ich gry; c) o ewentualnych zmianach uczestnicy będą informowani na bieżąco; d) ubezpieczenie uczestników we własnym zakresie; e) ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do sędziów; uczestnicy jednocześnie zgłaszając chęć udziału, akceptują regulamin całego konwentu; f) sędziowie maja prawo "na wyrywki" weryfikować poprawność armii z rozpiską, stan wyposażenia gracza, itp. Zgłoszenia: Zgłoszenia proszę wysyłać na adres: mtnawrot@gmail.com lub lukasz.wrobel2@gmail.com w treści zgłoszenia powinna znajdować się rozpiska wraz ze wskazaniem rozszerzeń używanych w kolejnych bitwach. Zgłoszenie prosimy wysłać najpóźniej do środy do 22:00, 4.11.2015r. Lista graczy: 1. dawid663 2. Piotrek84 3. fraziel 4.[/img (...)Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC)... (...)pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać; ... (...)Zasady: a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h; ... Jeżeli ktoś dojrzy w regulaminie, jakieś artefakty niezwiązane z obecnym limitem pkt bądź kompletnie oderwany od sensu - proszę o info n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą. A budynki , aegisy i te inne są legalne ? Chodzi mi o stronghold assault - bo nie wiem czy podchodzi to jako dodatek, jako apokalipsa czy inny szajs. Pewnie się wybiorę, ale nie obczajam ni w ząb 7 ed., więc znów za rączkę trzeba będzie mnie prowadzić. eskalacja ? fortyfikacje poza aegisem i bastionem ? Generalnie, wszystko dopuszczone, poza apo. Z tego, co się orientuję, zarówno Stronghold jak i Escalation sa suplementami również do 40stki, więc jak najbardziej dopuszczone są te rzeczy, fortyfikacje również. Tylko pamiętajcie, że oba te dodatki wyszły jeszcze w 6 edycji i naniesiono kilka zmian do nich w nowym rulebooku (...) h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać;... [gwizdy dezapropbaty z innej części "sali" tutaj tez musiałeś? Przyznaj się, że przestraszyliście się, że wezmę 2 Skyhammery Ale tak całkiem serio - co z Gladius Strike Force albo Lion's Blade Strike Force - mogę wziąć w nim 2x Demi-company? Matus, nie mam podręcznika ze sobą teraz, ale wg zasad tych detachmentów: Gladius Strike Force - możesz mieć 1-2 demi-company Lion's Blade Strike Force - możesz mieć 1+ demi-company oczywiście musisz uwzględnić inne restrykcje dotyczące tych detachmentów, popraw mnie jeśli się mylę... Pojedyncza demi nie ma sensu taktycznego, a co za tym idzie - cały Gladius/Lion's Blade. Turnieje, które zabraniają duplikować detachmenty ogólnie pozwalają jednak na ich większe ilości w ramach "detachmentów zbiorowych". noo ok, ale wg dexu (a raczej skanu) te detachmenty składają się właśnie z demi-company (odpowiednio 1-2 i 1+) +dodatkowo jakies tam auxiliary i tam lord of war tylko chyba inaczej nazwane, no i wg dexu możesz te demi-company wystawiać w ilości wskazanej w tych detachmentach, zatem wynika z tego, że nie trzeb aduplikowac detachmentu, aby korzystać z wiekszej ilości demi-company Demi się bierze 2 albo wcale, podobnie zresztą jest z Blood Hostem, który z 1 War Enginem zwyczajnie nie ma sensu. Z ciekawości - skąd - przy takich punktach - decyzja uwalająca dodatkowo i tak najsłabszą armię? EDIT: dobra, nvm - źle zinterpretowałem odpowiedź. To się zastanawiam, czy znajdę czas na posklejanie rhinosów i podów no cóż... zasad nie będę konkretnie pod jeden dex pisał, co by nie zarzucono, że jakiś dex jest mocniej ograniczany niż inny, sry, że wojennego silnika nie można wziąć kilka razy - to można przeżyć ale decurion czy inne takie - tego się bać trzeba chociaż zainicjowana przez Ciebie formacja też jest lekko gięta będzie ciekawie Mała zmiana godziny rozpoczęcia turnieju - wymuszona przez organizatora imprezy. Zgłoszenia: Zgłoszenia proszę wysyłać na adres: mtnawrot@gmail.com lub lukasz.wrobel2@gmail.com w treści zgłoszenia powinna znajdować się rozpiska wraz ze wskazaniem rozszerzeń używanych w kolejnych bitwach. Zgłoszenie prosimy wysłać najpóźniej do środy do 22:00, 4.11.2015r. wyniki: 1 WA464 Dawid Antosik Chaos Space Marines 14 2 WA486 Łukasz Groszkowski Chaos Space Marines 12 3 WA461 Piotr Piotrek84 Obelinda Orks 9 4 LU066 Filip Uruk Begie Dark Eldars 6 5 LU067 Marek Czarnecki Tau Empire 4 6 LU068 - Budda - Blood Angels 2 4 LU066 Filip Uruk Begiełło Dark Eldars 6 zgadza się, a sądziłeś, że będziesz ostatni |