ďťż
cranberies
Ogólnopolski Festiwal Fantastyki Falkon 2015
Turniej Warhammer 40.000 ![]() Termin: 7 listopad 2015 r. Start turnieju: 18:00 potwierdzenia przybycia na turniej prosimy zgłaszać do 18:30 do sędziów, pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać; Miejsce: FALKON Versus, Targi Lublin S.A Dworcowa 11, Lublin Wstęp zgodnie z opłatą za konwent. Sędziowie: Mateusz Hapol Nawrot, Łukasz Wróbel Partnerzy: FGB_link _link _link Zasady: a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h; b) obowiązują zasady 7 edycji WH40k, z uwzględnieniem oficjalnych suplementów, dataslateów, formacji, FAQów ze strony GW, White Dwarf, Black Library, Imperial Armour (tylko wydania z 7 edycji, bądź posiadające uaktualnienie do niej) oraz PKZtów, z tym że jeśli PKZety czegoś nie precyzują, sędziowie mają prawo podeprzeć swoją decyzję FAQiem z ETC; c) każdy gracz musi dysponować czytelną i jednoznacznie brzmiącą rozpiską; d) każdy gracz musi posiadać podręcznik zasad (lub jego część), z którego korzysta w takiej wersji, aby na życzenie przeciwnika/sędziego łatwo pokazać sporny zapis – w przypadku braku takiej możliwości – sędziowie decydują o wyniku sporu; e) każdy gracz musi posiadać przybory do gry, z których będzie korzystać, tj. miarkę, kostki, oraz zestaw wzorników; f) nie dopuszczone są: Apocalypse (wraz z dodatkami); g) zakaz sojuszy/detachmentów dających wynik: Come the Apocalypse; h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać; i) armia musi być budowana na zasadach battle-forged; j) obowiązuje pełny WYSIWYG; k) nie używamy proxy; l) obowiązują zasady Battlefield Terrain dotyczące elementów terenu; m) obowiązują zasady fair play i friendly game, zatem żadnego podkładania świń, śmiania się w twarz, jeśli przeciwnik zapomni o czymś, może powrócić do tej czynności o ile przeciwnik wyrazi zgodę, za niezdrowe zachowania nie będzie pkt karnych, ale sędziowie maja prawo wyprosić delikwenta z turnieju (z konwentu oczywiście nie) na rzecz pełnej wygranej przeciwnika. n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą. Punktacja: a) gracz, który uzyskał największą liczbę Dużych Punktów z trzech bitew (po uwzględnieniu pkt dodatkowych/kar)wygrywa turniej; w przypadku remisu decyduje liczba zdobytych VP, później pojedynek bezpośredni, a na koniec wynik gry papier-nożyczki-kamień; b) punkty możliwe do uzyskanie za bitwy według tabeli; Różnica VP zdobytych w trakcie bitwy # Duże Punkty zdobyte przez graczy 10:10; 0 vp różnicy 11:9; 1-2 vp różnicy 12:8; 3-4 vp różnicy 13:7; 5-6 vp różnicy 14:6; 7-8 vp różnicy 15:5; 9-10 vp różnicy 16:4; 11-12 vp różnicy 17:3; 13-14 vp różnicy 18:2; 15-16 vp różnicy 19:1; 17-18 vp różnicy 20:0; 19+ vp różnicy c) w przypadku nieparzystej liczby uczestników, gracz pauzujący otrzymuje 14 Dużych Punktów; d) punkty karne: - brak zasad swojej armii i / lub używanej jednostki: -5DP; - brak miarki, kości i / lub używanych wzorników: -5DP; - brak czytelniej rozpiski armii: -5DP; - za każdy brak WYSIWYGu: -1DP; - ewidentne oszukiwanie/łamanie zasad turnieju: -10DP, za drugim razem grozi nawet dyskwalifikacją; e) punkty dodatkowe: - armia ma status „WOW!”: +1DP; - armia jest w pełni pomalowana (nawet efektownie): +1(2); - spójna kolorystycznie: +1; - zrobione podstawki (nawet bardzo): +1(2); - zgrabne konwersje (nie-proxy): +1. Kolejność rzeczy przed bitwą: a) rzut na to, kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie; b) rzut kto wybiera stronę ; c) rzut na Warlordtrait (zaczyna gracz który wybrał stronę); d) rzut na Gifys, Boony oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę); e) rzut na PsychicPowers (zaczyna gracz który wybrał stronę); f) rzut na NightFight; g) rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu; h) rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie; i) gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy; j) rzut na ScoutMoves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś ScoutMove przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś ScoutMoves; k) rzut na przejęcie inicjatywy; l) początek właściwej rozgrywki. Scenariusze: a) w każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves, Slay the Warlord, First Blood, Linebreaker, Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC), Mysterious Objectives, Tactical Objectives, Tactical Elimination (każdy z graczy losuje jeden Battlefield Role (HQ, Troops, Elites, Heavy Support, Fast Attack, Lord of War/SH/G), muszą się od siebie różnić (dla każdego z graczy inny) i być faktycznie na polu bitwy, za zniszczenie których otrzymuje się +1VP(zarówno gracz, jak i przeciwnik), na czas tej bitwy mają one również zasadę Objective Secured); b) znaczniki wystawiane wedle standardowych zasad; c) jeżeli jakiś Objective nie może zostać wykonany w danej bitwie odrzucamy go i losujemy nowy; d) w trakcie tury można wykonać maksymalnie trzy Objectivy; e) odrzucanie Objectivewów zgodnie z podręcznikiem, chyba, że zakazuje tego scenariusz; f) ilość VP w celach D3 jest ustalona na 2; g) można używać kart Codexowych; h) --- Bitwy: I bitwa: Wystawienie: Hammer and Anvil Maelstron of War: Tactical Escalation Eternal War: The Scourge Przed rzutem na przejęcie inicjatywy, gracze losują/wybierają, jakie znaczniki mają dodatkową punktację. II bitwa: Wystawienie: Vanguard Strike Maelstron of War: Deadlock Eternal War: The Relic Przed rzutem na przejęcie inicjatywy losowo (za pomocą K6) wybierany jest znacznik, który jest dodatkowo reliktem. III bitwa: Wystawienie: Down of War Maelstron of War: Cleanse and control Eternal War: The Emperor’s Will Każdy gracz ustawiając znaczniki, wskazuje jeden z nich jako swój znacznik i ustawia go tylko w swojej strefie rozstawienia. Nagrody: Do uzupełnienia, ale będą. Postanowienia końcowe: a) organizatorzy nie zwracają kosztów przejazdu, noclegu i wyżywienia graczom oraz ich opiekunom; b) uczestnicy zgłaszając swój udział, wyrażają zgodę powierzenia Organizatorom prawa do nieodpłatnego wykorzystywania transmisji i rejestracji ich gry; c) o ewentualnych zmianach uczestnicy będą informowani na bieżąco; d) ubezpieczenie uczestników we własnym zakresie; e) ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do sędziów; uczestnicy jednocześnie zgłaszając chęć udziału, akceptują regulamin całego konwentu; f) sędziowie maja prawo "na wyrywki" weryfikować poprawność armii z rozpiską, stan wyposażenia gracza, itp. Zgłoszenia: Zgłoszenia proszę wysyłać na adres: mtnawrot@gmail.com lub lukasz.wrobel2@gmail.com w treści zgłoszenia powinna znajdować się rozpiska wraz ze wskazaniem rozszerzeń używanych w kolejnych bitwach. Zgłoszenie prosimy wysłać najpóźniej do środy do 22:00, 4.11.2015r. Lista graczy: 1. dawid663 2. Piotrek84 3. fraziel 4.[/img (...)Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC)... (...)pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać; ... (...)Zasady: a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h; ... Jeżeli ktoś dojrzy w regulaminie, jakieś artefakty niezwiązane z obecnym limitem pkt bądź kompletnie oderwany od sensu - proszę o info ![]() n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą. A budynki , aegisy i te inne są legalne ? Chodzi mi o stronghold assault - bo nie wiem czy podchodzi to jako dodatek, jako apokalipsa czy inny szajs. Pewnie się wybiorę, ale nie obczajam ni w ząb 7 ed., więc znów za rączkę trzeba będzie mnie prowadzić. eskalacja ? fortyfikacje poza aegisem i bastionem ? Generalnie, wszystko dopuszczone, poza apo. Z tego, co się orientuję, zarówno Stronghold jak i Escalation sa suplementami również do 40stki, więc jak najbardziej dopuszczone są te rzeczy, fortyfikacje również. Tylko pamiętajcie, że oba te dodatki wyszły jeszcze w 6 edycji i naniesiono kilka zmian do nich w nowym rulebooku ![]() (...) h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać;... [gwizdy dezapropbaty z innej części "sali" tutaj tez musiałeś? ![]() Przyznaj się, że przestraszyliście się, że wezmę 2 Skyhammery ![]() Ale tak całkiem serio - co z Gladius Strike Force albo Lion's Blade Strike Force - mogę wziąć w nim 2x Demi-company? Matus, nie mam podręcznika ze sobą teraz, ale wg zasad tych detachmentów: Gladius Strike Force - możesz mieć 1-2 demi-company Lion's Blade Strike Force - możesz mieć 1+ demi-company oczywiście musisz uwzględnić inne restrykcje dotyczące tych detachmentów, popraw mnie jeśli się mylę... ![]() Pojedyncza demi nie ma sensu taktycznego, a co za tym idzie - cały Gladius/Lion's Blade. Turnieje, które zabraniają duplikować detachmenty ogólnie pozwalają jednak na ich większe ilości w ramach "detachmentów zbiorowych". noo ok, ale wg dexu (a raczej skanu) te detachmenty składają się właśnie z demi-company (odpowiednio 1-2 i 1+) +dodatkowo jakies tam auxiliary i tam lord of war tylko chyba inaczej nazwane, no i wg dexu możesz te demi-company wystawiać w ilości wskazanej w tych detachmentach, zatem wynika z tego, że nie trzeb aduplikowac detachmentu, aby korzystać z wiekszej ilości demi-company ![]() Demi się bierze 2 albo wcale, podobnie zresztą jest z Blood Hostem, który z 1 War Enginem zwyczajnie nie ma sensu. Z ciekawości - skąd - przy takich punktach - decyzja uwalająca dodatkowo i tak najsłabszą armię? EDIT: dobra, nvm - źle zinterpretowałem odpowiedź. To się zastanawiam, czy znajdę czas na posklejanie rhinosów i podów ![]() no cóż... zasad nie będę konkretnie pod jeden dex pisał, co by nie zarzucono, że jakiś dex jest mocniej ograniczany niż inny, sry, że wojennego silnika nie można wziąć kilka razy - to można przeżyć ![]() ale decurion czy inne takie - tego się bać trzeba ![]() chociaż zainicjowana przez Ciebie formacja też jest lekko gięta ![]() będzie ciekawie ![]() Mała zmiana godziny rozpoczęcia turnieju - wymuszona przez organizatora imprezy. Zgłoszenia: Zgłoszenia proszę wysyłać na adres: mtnawrot@gmail.com lub lukasz.wrobel2@gmail.com w treści zgłoszenia powinna znajdować się rozpiska wraz ze wskazaniem rozszerzeń używanych w kolejnych bitwach. Zgłoszenie prosimy wysłać najpóźniej do środy do 22:00, 4.11.2015r. wyniki: 1 WA464 Dawid Antosik Chaos Space Marines 14 2 WA486 Łukasz Groszkowski Chaos Space Marines 12 3 WA461 Piotr Piotrek84 Obelinda Orks 9 4 LU066 Filip Uruk Begie Dark Eldars 6 5 LU067 Marek Czarnecki Tau Empire 4 6 LU068 - Budda - Blood Angels 2 4 LU066 Filip Uruk Begiełło Dark Eldars 6 zgadza się, a sądziłeś, że będziesz ostatni ![]() |