ďťż
cranberies
Witam.
Mianowicie mam trójkołowca zrobionego na ramie wfm z silnikiem wsk 125 i wybija mi pierwszy i trzeci bieg. Silnik rozbierałem wszystko jest idealne no kilka rzeczy brakowało takiej jak podkładki dystansowej wiec ją założyłem i dalej wybijało i nie wiem o co chodzi co może być tego przyczyną i chciał bym was się zapytać bo ja przypuszczam na sprężynę, która wypycha tego śruta do blokowania wybieraka czy jeżeli ona jest słaba to może wybijać biegi a jeżeli nie przez to co by to było innego. Proszę o w miarę celne uwagi Po pierwsze pójdziesz do piekła za takie chamskie przeróbki ramy WFM w trójkołowca, a po drugie to może być luz na wodziku zmieniacza, miałem dokładnie ten sam problem. Nie pójdę do piekła bo to nie ja przerabiałem rame a z tym wodzikiem to sprawdze i dam odpowiedz W takim razie zwracam honor miałem dokładnie taki sam problem, jak się potem okazało był to jebucki luz na wodziku, przez to wypadała i jedynka i trójka. To jak Ty sprawdzałeś, że twierdzisz, że w silniku wszystko idealne, a zapewne luz na wodziku jest a tak żeby nie zakładać nowego tematu, problem wyskakującego drugiego biegu czym jest powodowany? Np : brakiem podkładki pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym lub gdy jest ona za cienka . Kazdy sie uparl ze jak cos ze skrzynia jest nie tak to wina jest brakujacej podkladki dystansowej. Jak jej nazwa wskazuje jest to podkladka dystansujaca skrzynie a zatem jest wymagana tylko wtedy gdy jest luz wzdłużny na walku głównym. Jezeli taki nie wystepuje to jest ona zbędna. Najczestszym powodem wyskakujacych biegów sa wyrobione sprzęgła kłowe trybów poszczególnych przełorzeń. Sa to te kly wystajace z trybów, nie mylic z zębami. Aby spelnialy swoja role musza byc pod odpowiednim kątem, zeby dobrze sie zazebialy z drugim trybem. Nie trzeba ich wymieniac na nowe, czasami wystarczy lekko szlifierką poprawic kąty, lecz nalezy wszstkie po równo zebrac i uwazac zeby nie przegrzac trybu bo wówczas straci swoja twardosc. Mam nadzieje ze moje wypociny zaprzestana powstawaniu nowych tematów pt: wyskakujace biegi Kły to druga sprawa ale bez tej podkładki luz wzdłóżny pomiędzy wałkami będzie zawsze nawet w nowym silniku i dwójka bez niej będzie wyskakiwać . Nie kazdy silnik bedzie mial luz, bo znam takie silniki które go nie mają. A jet to spowodowane tym że tryb zdawczy ma taką troszke wystającą tą tulejke co jest w środku. Po prostu wyszla jakas taka seria tych trybów troszke innych. Dlatego wczesniej nalezy skontrolowac dystansowanie skrzyni, bo jakis łebek usłyszy ze trzeba podkładke, załozy i silnik nie bedzie chciał sie ładnie złozyc to skreci na chama srubami. Rozebrałem ponad 20 silników i nie natrafiłem na taki wałek zawsze była konieczność montażu podkładki no ale jeśli twierdzisz że coś takiego było to mamy nową ciekawostkę o której zapewne wiele osób nie słyszało w ogóle . Panowie, obydwaj macie 100-procentową rację, obydwie te kwestią mogą być powodem wyskakiwania biegów, raz podkładka, raz kły sprzęgłowe trybów, czasem nawet obydwie kwestie mogą wystąpić, więc tu raczej nie widzę problemu Jeszcze jednym problemem moze byc sprezyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów w ookreslonej pozycji. Lecz jest to malo prawdopodobnne bo spelbia ona jedynie pomocnicza role, głównym elementem sa kly pod odpowiednim katem. Jeszcze mozna do tego dolączyc tulejki karterów, jesli beda wyrobioone to tez walki moga nie pracowac rownolegle i w wyniku zmian swych pozycji biegi równiez mogą wyskakiwac. Moim zdaniem skrzynia w rowerze jest taka prosta ze nie wiem po co jest wogóle dzial pt: skrzynia biegów Tyranus-podkładka nie jest niezbędna,swój silnik mam ksiązkowo zdystansowany bez niej. I nie było luzu pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym ? To dla mnie szok Ja też nie mam, jak jest dobrze osadzone łożysko i nie wyrobiony wałek główny to bedzie grało Ja też nie mam, śmiga aż miło Czyli tak jak mówiłem, nie wszędzie jest konieczność stosowania podkładki. W sumie to nie wiem nawet czy były one oryginalnie montowane, bo w większośći silników które rozbierałem jej nie było. Jak pojawiał sie luz to wtedy dopiero zakładałem. A można ten luz jakoś "wyczaić" jeszcze zanim złożymy silnik? Czy trzeba silnik złożyć, sprawdzić luz i wtedy dopiero ewentualnie jeszcze raz go rozebrać i dać podkładkę. Bo tak to kurde trochę roboty i zachodu z tym Po prostu składasz silnik bez wału, silikonu, uszczelek. Wałek główny dajesz bez łozyska, mierzysz łożysko i przykładasz wymiar do miejsca gdzie łozysko ma byc i wtedy ruszajac walkiem sprawdzasz ile ci zostaje wolnego miejsca. To wolnr miejsce to luz. wiec panowie ja wrócę do mojego tematu wymieniłem sprężyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów i się poprawiło 1 nie wybija ale trójkę nadal tak samo i wodzik jest dobrze i nie wiem już co może być przyczyną tego zębatki są w dobrym stanie nie powiem ze w doskonałym bo nie sa nowe ale nie widać na nich zużycia W jakim stanie są kły wałka zdawczego i koła trzeciego biegu ? Kulka wodzika ma mieć 8mm, testowałem 6mm i 7mm efekty - zacinanie się biegów, wyskakujące biegi itp. Na śrucie 8mm jest jak najberdziej git, żadnych wypadających biegów itp. dzieki panowie za odpowiedzi lecz juz zrobilem . bylo zadurze przełozenie na zebatkach i dlatego wybijało bieg niewiem dlaczego ale dalem na 2 łancuchu troche mniejsza zebatke i chodzi wiem ze to jest dziwne ale jest narazie ok tak wiec temat do zmkniecia Witaj! czy podczas remontu sprawdzałeś stan poszczególnych częsci? Przyczyn może byc kilka (silnik S01!-Z3A Lux. Dotyczyć może zarówno zespołu zmieniacza biegów ( zniszcenie wielokarbu, skrzywienie kołka zabieraka, zniszcone zeby zabieraka zmieniacza), jak i tez luzów na wałkach, zużyciem wielowpustów pod kołem zębatym, wykruszenia zębów lub zuzycia kłów sprzęgła na czole koła zębatego lub samego wypracowania koła. Na szczęscie rozłożenie tego silnika nie zabiera wiele czasu. Proponuję, aby ocenę części skrzyni dokonał doświadczony kolega lub warsztat. Pozdrawiam Podobne problemy się zdarzają to pewnie wina smaru źle to zrobiłeś i nie ogarnałeś tego tematu i dlatego tak się stało. |