ďťż
cranberies
Witam potrzebuje porady na temat motoru MZ 150 TS.
Mam propozycję zamiany mojego ogara 205 na MZ 150 TS i dopłatę 200zl Stan tej MZ-etki jest BOSKI oryginalny nie po obdzierany lakier (pomarańczowy),chromy na baku NIETKNIĘTE i w ogolę po umyciu ta MZ-ka wygląda że aż kolana się uginają ale nie wiem co robić.Wiem wyszedł bym na tym i to dobrze ale ile ona pali mam WSK 125 Gil,czy MZ 150 TS pali o dużo więcej czy spalanie jest większe o ledwie 1l/100(oczywiście mówię o jeździe turystycznej czyli 4 biegiem max 4000obr.min).Aby ta MZ hasała jak należy czeka mnie wymiana łożysk,uszczelniaczy,regeneracja walu i szlif. Dużym plusem jest fakt iż MZ-ka posiada full dokumentację. Podpowiedzcie Panie/Panowie bo naprawdę nie chcę zrobić głupstwa bo ja naprawdę dobrze i starannie dobieram motor dla siebie,co mi z motoru jak będę nim jeździł raz na miesiąc bo ssie paliwo jak szalone. Bierz,nie zastanawiaj się,ze spalaniem zmieścisz sie w 4-4.5l,a taka TS-ka to przepiękna sprawa oki to gonię po nią bo mam do niej 300metrów a osiwieje zaraz przez nią.No i zaczynamy zabawę z remontem silnika na nowo NARESZCIE.No to gonię! Pozdro dzięki za pomoc No gitarka MZ stoi już u mnie silnik w pyl rozebrany i wymyty i pada pytanie bardzo ważne jakie założyć łożyska na wał . Rodzai jest tyle ile gwiazd na niebie ale jakie są najlepsze? Czytałem i podobno SKF-y C-3/4 C-4 to są typowo pod wysokie obroty z tego co tam pisali na innych forach ja tam nie mam zamiaru nią grzać do końca obrotomierza a więc chyba wybiorę C-3 Jak myślicie dobre te Łożyska czy złe może ktoś z was zajmował się już takimi rzeczami. Nie chcę kupić szajsu który po niespełna 1000km się rozleci,Wal dałem do regeneracji i mi gość zaproponował łożysko igiełkowe ale jednorzędowe (podobne jak jest w WSK-ach)Dobrze wybrałem??? Powiedział że te łożyska są do wywalenia od nowości,wystarczy że jedna igiełka wyleci i już koniec lecą wszystkie i sieją spustoszenie a tutaj igła gruba i ie wyleci tak łatwo. Zakładaj śmiało SKFy C3 i będzie elegancko oki dzięki 100-sto krotne No supcio wszystko hula jak malinka i tutaj moje pytanie mona tutaj wrzuci fotki czy nie bo bym wam pokazał swój nowy nabytek w 98% originale. Wrzucaj śmiało do galerii potem tylko podrzuć link albo po prostu daj znać, że już są Zapraszam na ZAKŁADKĘ "GALERIA" WRZUCIŁEM KILKA FOTEK MOJEJ MZ TS150 z 1985roku jest w 98% oryginalna,dla czego w 98% bo wymieniłem łożyska,tarczki sprzęgła,popychacz,tłok,sworzeń,zabezpieczenia i pierścionki. Jak widać na którymś zdjęciu na baku jest naklejony kwadrat SUROWEJ GUMY ponieważ 2-rugi właściciel w ten sposób chciał zakleić ubity bak w tym miejscu,reszta oryginał.Lakierek jak na ten rocznik jest normalnie cudny oczywiście jest jedna grubsza ryska na baku ale nie zmienia to faktu że jest super.MZ-tka obecnie jest w 4 rękach(moich^^)i szybko tych rąk nie opuści Co prawda spalanie jest większe niż myślałem ale za taką jazdę to jestem w stanie nawet podwójnie płacić za paliwo Planuję jej poprawić na wakacjach chromy i zrobić ją już na BÓSTWO heh ;D Zacny motor ładnie zachowany . A te chromy to na czym masz zamiar odnawiać ? Wszystko pięknie ładnie, tylko mogłeś wszystkie zdjęcia do jednej galerii dać, a nie każde w oddzielnej Myślę że jeśli chodzi o chromy to chyba zrobię je jeszcze raz na podkładzie miedziowym oczywiście.W skład części do chromu myślałem zaliczyć : -drążek hamulca -kopnik -lewarek biegów -cale koła(obręcze,szprychy,bębny) -blachy baku -korek wlewu paliwa -ramka lampy przedniej -cały układ wydechowy -stopki centralce(to jest amelinium to nie wiem czy mają chrom ameliniowy ;D) -bagażniki boczne i tylni -no i tak sobie myślałem że jak bym już robił ją jak książka piszę to bym troszkę zaszalał i bym calutki silnik w chromie rąbną o jejciu tylko pod kocyk by była heh ale to by wyglądało normalnie by wgniatała optycznie konkurencję. Z tego co tak czytam na internecie to by mnie to wyniosło w h... i jeszcze troszeczkę.Za niedługo idę do pracy(swojej pierwszej i myślę że pomalutku bym ją doprowadził do stanu cudnego Nie można się poddawać tylko robić wszystko aby doprowadzić daną rzecz do stanu zdatności. Co do fotek to sorki że tak rozesrałem każde w innej galerii. Nie jestem znawcą ale bębny pewnie są aluminiowe wiec raczej tego nie pochromujesz. No i tłumika moga Ci nie przyjąć tłumacząc się że nagar zabrudzi im wannę. Przynajmniej ja miałem taką sytuacje. Spotkałem się już z usługą chromowania również aluminium nawet na allegro.pl a co do tłumnika to bez łaski jak nie będą chcieli przyjąć to sobie nowy kupię z kolankiem za 180zł z przesyłką bo ostatnio na allegro widziałem.Aluminium to ostatecznie nawet staliwem wypoleruję i też będzie ładnie |