ďťż
cranberies
Powiedzcie mi moi drodzy czy wałek zmieniacza biegów powinien mieć luzy? Mój ma mniej więcej 0.5cm
Ale ma luz na boki czy osiowy? Jeżeli coś się nie psuję to nie warto tego dotykac Chociaż jak gdzieś 100km od domu ci maszyna odmówi posłuszeństwa to też fajnie nie bedzie Myśle że taki luz jest dopuszczalny . Luz wzdłużny nie jest dopuszczalny w ogóle,na boki nie powinien przekraczać 2mm Ma luzy osiowe ok. 0.5cm, na boki minimalne Na boki minimalny może byc bo wałek jest łożyskowany tylko w wałku kick startera,ale luz wzdłużny stanowi już problem,zależy na czym w silniku ten luz występuje.Jeśli biegi wchodzą Ci prawidłowo to narazie to zostaw. Z biegami problemów nie mam ale czy te luzy mogą być przyczyną zsuwania się półksiężyca z zębatki startera? Witaj.Ja tez mialem taki luz poosiwy ale to nie przeszkadza.To walek chodzi luzno na wieloklinie zmieniacza biegow,ja to pospawalem i z tego co widze po zlozeniu silnika nie ma tego luzu.Poprzednio nozke zmiany biegow staralem sie nabic jak najdalej na walek ale i tak luz jakis zwsze byl.Ale to nie ma nic wspolnego z zebatka startera.Zebatka jest na walku i dociskana przez dekiel nie ma prawa sie zsuwac bo i dokad.Co masz na mysli ze sie zsuwa?Czy podczas zapalania silika kopka Ci przepuszcza?Pozdrawiam Jak użyje więcej siły, to przeskakuje http://www.youtube.com/watch?v=rD-n3lKbTag tu jest filmik Panowie w mojej wsk 125 pojawił się duży luz wzdłużny i ciężko redukują się biegi. Jak go wykasować, bo nie pamietam żadnych zabezpieczeń ani niczego jak rozbierałem ten silnik. EDIT: panowie rozwiązałem problem. wsadziłem dźwignie od biegów do samego końca i luz na wałku znikł. Wsadziłem wałek, wszedł ile wszedł następnie wyciągnołem na maksa wałek i uderzyłem w nóżke od biegów gumowym młotkiem. wałek wszedł do końca w nóżke luz znikną biegi brykają. |