ďťż

Kreskon 2012 - 11 Sierpnia

cranberies
W imieniu Zamojskiego Klubu Fantastyki "Czerwony Smok" chciałbym zaprosić wszystkich graczy z Lublina, Świdnika i okolic na turniej organizowany na najbliższym Kreskonie w Tomaszowie Lubelskim.

Mam szczerą nadzieję, że Lublin stawi się w tym roku w nieco większym składzie niż w ubiegłym roku i będzie okazja do "zacieśniania współpracy" między ośrodkami po turnieju przy tradycyjnym tomaszowskim ognichu

TURNIEJ WH40K – KRESKON 2012

ORGANIZACJA

Organizatorzy: Zamojski Klub Fantastyki „Czerwony Smok” oraz Tomaszowski Klub Fantastyki „Szept Wschodu”.

Sędziowie: Paweł „Szopen” Bartnik

Miejsce: Zespół Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego przy ulicy Wyspiańskiego 8 w Tomaszowie Lubelskim.

Termin: 11 Sierpnia 2012 (Sobota).

Harmonogram:

Zapisy – 9.30
I Bitwa – 10.00-11.45
II Bitwa – 11.55-13.40
III Bitwa – 14.10-15.55
IV Bitwa – 16.05-17.50
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród – 18.00

Przesyłanie rozpisek: Z uwagi na oczywiste względy organizacyjne prosimy o wcześniejsze przesyłanie rozpisek. Rozpiski wysłane do 9 Sierpnia 2012 do godziny 24.00 zostaną nagrodzone dodatkowymi 4 Dużymi Punktami w turnieju. Zgłoszenia wraz z rozpiskami należy przesyłać na adres turniejwh40k.kreskon@gmail.com. Osoby korzystające z programu Army Builder proszone są o nadsyłanie rozpisek w postaci Text Summary.

Wpisowe: Koszt wejściówki na konwent. Z uwagi na format turnieju niestety nie przewiduje się specjalnych zniżek dla osób, które przyjeżdżają tylko i wyłącznie na tenże turniej.
Dokładniejsze informacje dostępne są na stronie konwentu:
http://www.kreskon2012.dl.pl/

Nagrody: Sycące.


ZASADY OGÓLNE

Zasady parowania: System szwajcarski. W pierwszej bitwie wskazane wyzwania.

Format punktowy: 1250pkt

FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Fast Attack, 0-2 Elites, 0-2 Heavy Support. Zakaz dublowania jednostek spoza slotu troops. Sojusznicy dzielą FOC z armią podstawową.

W wypadku posiadania dwóch lub więcej modeli z sekcji HQ o równym i najwyższym Ld należy wyraźnie zaznaczyć w rozpisce, który z nich jest warlordem.

Kodeksy: Dopuszczone są wszystkie oficjalne kodeksy GW (najnowsze wersje).

IA: Dopuszczone są jednostki z Imperial Armour pod warunkiem posiadania przez gracza adekwatnego oryginalnego modelu.

Specjale: Naturalnie dopuszczeni.

Każdy gracz stoczy 4 bitwy. Wygra ten, kto będzie miał największą liczbę punktów. W przypadku remisu wygra ten, kto będzie miał więcej "małych punktów".

Obowiązują wszystkie FAQ armii oraz PKZ.

Gramy na stołach 48”x48”

Osoby przyłapane na oszustwie otrzymują w danej bitwie automatyczną masakrę 20:0. Powtórne przyłapanie na oszustwie oznacza dyskwalifikację gracza z turnieju.

Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wskazane jest również posiadanie podręczników z których się korzysta lub ich kopii (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do Eldar Night Spinner). Dodatkowo każda osoba uczestnicząca w turnieju zobowiązuje się do darmowej pracy w berlińskim domu publicznym Wunderwurst przez najbliższe 20 lat, chyba że powie inaczej. Wymagane jest również posiadanie kości, miarki calowej oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.

WYSIWYG oraz Ew. Proxy: Z uwagi na mały format punktowy turnieju dopuszczalne są tylko niewielkie odstępstwa od WYSIWYG’u. Każde odstępstwo karane jest -1DP do klasyfikacji ogólnej. Można proxować modele w armii według podanych poniżej przykładów.

1. Gwardzista z flamerem => Gwardzista z meltagunem. OK (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej naturalnej roli).
2. Razorback z heavy bolterem => Razorback z lascanonem. OK (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej naturalnej roli).
3. Orc Warboss na motorze => Librarian na motorze. Nie.
4. Pudełko po herbacie => Trukk. Rozumiemy orkową myśl techniczną, ale nie.
Modele które odbiegają od WYSIWIG’u powinny być oznaczone w sposób jasny dla przeciwnika.

Wymagane jest dokładne wymodelowanie różnych rodzajów broni typu Power Weapon, np. Power Sword robiący za Power Axe będzie traktowany jako odstępstwo od WYSIWYGu.

Ocena hobbystyczna: Armia każdego z graczy w trakcie trwania turnieju będzie poddawana ocenie hobbystycznej wg następujących kryteriów, których względna surowość wynika z małego formatu turnieju:
1. Terminowe przesłanie rozpiski – 4DP
2. Posiadanie podręcznika, kości, miarki oraz wzorników używanych przez swoją armię – 2DP
3. Malowanie armii – 0-4DP (4DP otrzymuje najlepsza armia turnieju, pozostałe armie wg uznania oceniającego, ale nie więcej niż 3DP)
4. Podstawki – 0-2DP
5. Konwersje – 0-2DP
6. Spójność malowania – jest w 100% – 0-1DP

Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach. Makiety będą rozstawione na stołach przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można modyfikować ich położenia.

Wyniki bitew:

Wyniki bitew określamy według poniższej tabeli:
0-360 = 10:10
361-720 = 11:9
721-1080 = 12:8
1081-1440 = 13:7
1441-1800 = 14:6
1801-2160 = 15:5
2161-2520 = 16:4
2521-2880 = 17:3
2881-3240 = 18:2
3241-3600 = 19:1
3601+ =20:0

Oprócz VP uzyskanych za cele główne wymienione przy poszczególnych misjach oraz VP za zniszczone jednostki przeciwnika, we wszystkich misjach obowiązują następujące cele dodatkowe:

1. Zabić przywódcę – strona, która zabiła Warlorda przeciwnika, otrzymuje 500VP. Jeżeli obaj przywódcy nie żyją, obie strony nie otrzymują tychże VP.
2. Pierwsza krew – strona, która jako pierwsza zniszczy całkowicie jednostkę przeciwnika, otrzymuje 200VP. Ucieczka za krawędź stołu w tym wypadku nie jest traktowana jako zniszczenie jednostki.
3. Przełamanie linii – strona, która na koniec gry będzie posiadać co najmniej jeden model z jednostki punktującej w strefie rozstawienia przeciwnika, otrzymuje 500VP. W wypadku kiedy obie strony posiadają jednostki punktujące w strefach rozstawienia przeciwnika żadna ze stron nie otrzymuje VP.
4. Legendarny wojownik – w wypadku wylosowania przez Warlorda cechy „Legendary Fighter”, gracz tenże otrzymuje 250VP za każdego wrogą postać (charakter) zabitą w pojedynku.

Sędziowie: Sędzia ma prawo do udzielenia upomnienia za niewłaściwe zachowanie. W szczególnych przypadkach może wykluczyć daną osobę z dalszych rozgrywek. Decyzja sędziego głównego jest ostateczna i nie można się od niej odwoływać.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian tego regulaminu bez podania przyczyn.

Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień.

Wszelkie pytania i uwagi proszę przesyłać na adres turniejwh40k.kreskon@gmail.com.


SCENARIUSZE

I BITWA:
1. Typ rozstawienia – Nowy Dawn of War .
2. Cel misji – Krucjata! Na polu bitwy należy umieścić 4 znaczniki, z których każdy wart jest 600VP.
3. Zasady misji – Podręcznikowe (Night Fight, Reserves etc.).
4. Długość gry – 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+

II BITWA:
1. Typ rozstawienia – Spearhead (Stary).
2. Cel misji – Ćwiartki. Na koniec gry przyznaje się VP za zajęcie poszczególnych ćwiartek jednostkami punktującymi, przy jednoczesnej nieobecności jednostek kontestujących (Denial Units). Ćwiartki neutralne warte są po 600VP, ćwiartka przeciwnika 900VP, ćwiartka własna 300VP.
3. Zasady misji – Podręcznikowe (Night Fight, Reserves etc.).
4. Długość gry – 5 tur. 6 na 3+, 7 na 4+

III BITWA:
1. Typ rozstawienia – Vanguard Strike (Trójkąty).
2. Cel misji – Anihilacja. VP za zniszczone jednostki przeciwnika zniszczone są potrójnie, za połowione normalnie.
3. Zasady misji – Podręcznikowe (Night Fight, Reserves etc.).
4. Długość gry – 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+.

IV BITWA:
1. Typ rozstawienia – Nowy Dawn of War.
2. Cel misji – Relikty. Na środku stołu, oraz 12” od niego wzdłuż linii dzielącej pole bitwy na połowy rozstawić należy 3 znaczniki, będące reliktami wg. zasad opisanych w podręczniku głównym. Środkowy relikt wart jest 1500VP, boczne po 500VP.
3. Zasady misji – Podręcznikowe (Night Fight, Reserves etc.).
4. Długość gry – 6 tur


U jea w końcu jakiś turniej W moje urodziny nawet Pojechałbym bardzo chętnie tylko jakoś ten berlin trochę mnie przeraził... daleko strasznie ;>
O ja Cię, jednak ktoś czyta dokładnie regulaminy
Nici z mojej prowizji...
skoro allies dziela tabelke foc z armia podstawowa to czy trzeba brac hq i troops ?


Ciągle trzeba brać, tzn. jak grasz z sojusznikami musisz wziąć 1hq + 2 troopsy armii podstawowej oraz 1hq + 1 troops sojuszników.

To widzę że nie do końca jasno wyjaśniłem - chodzi o to, że sojusznicy mają FOC identyczny jak ten w podręczniku, aczkolwiek wybory wykonane wśród nich liczą się do FOCu ogólnego (tzn. 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Fast Attack, 0-2 Elites, 0-2 Heavy Support) i zmniejszają liczbę możliwości armii podstawowej.
Drobna zmiana w regulaminie:
Podniesione zostały punkty za dwa cele drugorzędne (Zabić Przywódcę i Przełamanie Linii), a zmniejszone za cel Pierwsza Krew.
doszlo zgloszenie?
Doszło doszło - odpisałem maila z jedną drobną uwagą.
Pojechaliśmy i było warto! Oprócz tam kadry sędziowskiej która zawadzała jak sam ..... Było git grało 10 osób
Buudzioch zają 3 miejsce Lublin na podium!!
Miejsce 1 Matus
Miejsce 2 Grim

dzięki za wpólną gre !!

Dokładnych wyników nie pamiętam, także licze na organizatora, że to tu wlepii.
Wyniki, nieco spóźnione z uwagi na niedostępność komputerka z zapisanymi rozgrywkami

1. Mateusz Gajos 74 Grey Knights + Imperial Guard
2. Bartosz Pawliszak 68 Chaos Demons
3. Karol Rzeczycki 59 Blood Angels + Imperial Guard
4. Michał Purc 57 Orks
5. Rafał Wróblewski 54 Space Wolves + Imperial Guard
6. Robert Pleskot 47 Dark Angels
7. Andrzej Gąsiorek 39 Imperial Guard
8. Damian Kozaczuk 39 Tau
9. Michał Ćwierz 37 Space Wolves
10. Norbert Przytuła 32 Męscy Blood Angels
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • black-velvet.pev.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © cranberies