ďťż
cranberies
Witam. Jestem nowy na forum bardzo wciągnął mnie temat posiadania motoru takiego jak WSK. Dziś jadę oglądać i mam nadzieję że nie na darmo bo jadę z zamiarem kupna WSK 125 z 1980 roku. Po roczniku doszedłem że to właśnie powinien być model M06-B3. Będę chciał ją zrobić na tzw laleczkę :] czyli rozbieramy na części pierwsze i do roboty Prosiłbym aby ktoś jak posiada takową WSK-ę wrzucił zdjęcia i opisał jak powinna wyglądać aby była w 100 % zgodna z oryginałem. Wiem że ktoś już zdjęcia wrzucał ale już minęło parę lat i się nie wyświetlają więc prosiłbym o ponowne wrzucenie fotek
Z góry dziękuję Daro0022. Witamy, jak już kupisz wsk to wrzuć zdjęcia i doradzimy co trzeba dokupić zmienić itd Kiedyś była galeria zdjęć i tam można było zaczerpnąć wiedzy,a teraz niestety musimy magazynować zdjęcia na innych serwerach. Także jak kupisz motór to pokaż zdjęcia i pomożemy Tak jak kolega wyżej muszę mieć co najmniej 3 posty żeby dodać zdjęcia także to bedzie mój drugi i zaraz dodam trzeci które skasujecie ok no i trzeci Jednak zakupiłem moją długo wyczekiwana WSK-ę Oto ona: http://zapodaj.net/2b52fc815a934.jpg.html http://zapodaj.net/a875e1664a824.jpg.html http://zapodaj.net/3b6b1f7a4d953.jpg.html http://zapodaj.net/19653e39b804d.jpg.html http://zapodaj.net/1090e2ac7f798.jpg.html Moim zdaniem jest w niej potencjał na renowację Dodam że silnik zdrowy, śmiga jak zła :] Co chcę zrobić w niej a tego nie ma: -białe szparunki -klosz tylnej lamy ( kupić oryginał bo ten jest bodajże od Jawy ) -manetki od hamulca ( brak ) i sprzęgła ( jest od MZ ) -emblematy na bak PZL Świdnik -będę sie starał również zakupić listwę do siedzenia bo chyba fabrycznie powinna być na miejscu tych widocznych nitów To tyle,liczę że mi podpowiecie czego ja nie zauważyłem bo tak jak wspomniałem dopiero się wdrażam w WSK-i. Dyziek wydziel może te posty na oddzielny temat Gratuluję zakupu - jutro dokładnie obejrzę zdjęcia i powiem co i jak Motocykl jest w miarę kompletny ale brakuje detali : - gumy na podnóżki - zaczep sprężyny stopki centralnej - gumy na zgrzewania baku bez nich podrze Ci się pokrowiec siedzenia , - brak odblasków bocznych z tyłu i przodu - przełącznik świateł - chlapacze przynajmniej z przodu załóż bo błoto na cylinder leci -jednego boczka plastikowego A listwa siedzenia nie występowała we wszystkich rocznikach . Motór ma papier i jeździ - to duża zaleta Braki takie jak Tyranus wypisał - w każdym razie czeka Cię sporo pracy, bo nie ukrywajmy jest co robić nie patrząc nawet na silnik Ale taka praca to sama przyjemność Możesz podać rocznik ? Rocznik jak sie okazało to 1981. To taki wstępny kosztorys jaki dziś zrobiłem grzebiąc w necie: 1. wydech - 150 zł 2. gumka na kopniak - 3 zł 3. elektryka 65 zł 4. akumulator 65 zł 5. Dźwignia hamulca kpl. - 24 zł 6. Dźwignia sprzęgła kpl. -24 zł 7. emblematy - 45 zł 8. Guma dźwigni zmiany biegów - 4 zł 9. Gumy na stopki 4 szt - 20 zł 10. Gumy rączek kierownicy (kpl.) - 28 zł 11. Klosz lampy tył - 21 zł 12. Korek baku na kluczyk (chrom) - 36 zł 13. Linka hamulca (czarna) - 9 zł 14. Linka gazu (czarna)- 6 zł 15. Linka licznika (czarna) - 14 zł 16. Linka sprzęgła (czarna) - 8 zł 17. opony 2 szt. - 160 zł 18. Pasek akumulatora - 8 zł 19. Pasek baku - 11 zł 20. Przełącznik świateł chrom - 39 zł 21. Sygnał 6 V chrom - 36 zł 22. dętki 2 szt. - 48 zł Razem: 824 zł. Do tego chromowanie, cynkowanie i szkiełkowanie. Oczywiście to nie wszystko bo reszta wyjdzie w praniu Piaskowanie i malowanie mam gratis Dzięki za opinie panowie im więcej info tym łatwiej będzie zrobić WSK na oryginał. Proponuję gumy kupić w komplecie - wiem, że są takie zestawy z wszystkimi elementami gumowymi montowanymi w WSK - taniej wyjdzie orientuje sie ktoś jakie dokładne parametry techniczne ma moja WSK ? Wiem że były produkowane w latach 1971-1985, ale wiem że było wiele modernizacji,. Chodzi mi o silnik bo elementy wyglądu to widać na fotkach. Ja znalazłem takie info: Dane techniczne: WSK 125 M06B3: Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem Pojemność skokowa: 123 cm³ Średnica cylindra: 52 mm Skok tłoka: 58 mm Stopień sprężania: 7,8 Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min Gaźnik – G20M2A Paliwo – mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1 Zużycie paliwa – 2,8 l/100 km przy 60 km/h Prędkość maksymalna ok. 80 km/h Zapłon -iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg.Boscha (Iskra F80) Prądnica prądu zmiennego – 6V, 28W, prostownik selenowy Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30 Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej Skrzynia biegów: 3- biegowa Przełożenia: -I bieg – 2.93 : 1 -II bieg – 1.49 : 1 -III bieg – 1 : 1 -skrzynia – koło : 12 : 41 Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy 1/2” x 7.75, 118 ogniw, przełożenie 3,31 Rama: podwójna, zamknięta spawana z belek o przekroju ceowym Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 150mm Zawieszenie tylne: wahacz, skok 80mm Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe(140mm) Opony: 3.00 × 18, koła wzajemnie wymienne Długość / szerokość / wysokość: 2020 / 645 / 1000 mm Wysokość siedzenia: 766 mm Rozstaw osi: 1281 mm Minimalny prześwit: 160 mm Masa bez płynów: 98 kg Masa pojazdu gotowego do jazdy: 114 kg Dopuszczalna masa całkowita: 270 kg Zbiornik paliwa – pojemność: 10,5 l, paliwo – etylina 78 Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10 Motocykl ten posiadał tłumienie olejowe przedniego zawieszenia. Czy mam rozumieć że w tych latach nie było zmian? wszystkie miały takie same silniki ? moc ? itd ? Tak w tych latach nie było zmian - wszystkie silniki z tamtego czasu mają takie parametry jak powyżej. Oczywiście mówię o silniku. Bo były różnice w stosowanych zawieszeniach, kołach przednich, zbiornikach paliwa itd. |