ďťż
cranberies
Dziennik dyżurnego ruchu na miesiąc luty.
I na trochę spóźniony początek tematu: ST44-1028 ze składem 20 węglarek przyjechał około 15min temu na WGT jako pociąg 960 ![]() ![]() Ale coś słaby ten nowy gagar. ![]() ![]() 2011-02-05, Babimojska: 13.55 SM48-087 + 18 węglarek; 16.20 powrót; 2011-02-06, Babimojska: 14.30 niebieska SM48 + SM48-087 + ogon węglarek o bliżej nieokreslonej długości; jakoś po 16 powrót z chyba jedną węglarką i być może jakimiś platformami dalej, ale nie za bardzo widziałem. Dzisiaj rano o 8.40 ST44 (zapewne 1028) poturlał się z 34 węglarkami do Huty. 2011-02-08, Babimojska albo okolice: 8.30 ST44 + 29 węglarek do Huty; 14.30 ST44 z pociągiem do Huty; 17.00 powrót. Jakoś tak się złożyło, że te popołudniowe pociągi stwierdzałem dzisiaj wyłącznie "nausznie" ![]() 2011-02-12, Babimojska: ~11.30 (tak średnio jestem pewien tej godziny) zielona SM42 + SM48-087 + ok. 40 węglarek na Jelonki; 14.05 SM48-087 + ok. 10-15 węglarek + 2 platformy do Huty. 2011-02-13, Babimojska: 9.30 zielona SM42 + niebieska SM48 + ok. 25-30 węglarek do Huty. 2011-02-14, Babimojska: 8.35 zielona SM42 + niebieska SM48 + 22 węglarki + 2 platformy + 6 węglarek do Huty. 2011-02-15, Babimojska: 8.35 SM48-124 + zielona SM42 + 25 węglarek do Huty; 11.00 zielona SM42 + SM48-124 + 16 węglarek na Odolany. A po południu jeździła tylko tamara. O 14.30 przywlokła na Radiowo jak zwykle przemieszany skład węglarek i platform, a w drogę powrotną zabrała same węglarki. 16.02.2011, godz. 9.00, Szlak Łosia SM48-112 + SM42-521 + 27 wagonów do huty. Skład jak zwykle kompletnie pomieszany, najpierw ok. 10 węglarek, później jakaś platforma, znowu węglarki, później kilka platform i na końcu znowu węglarki. Ciekawostką była węglarka Es, gdzieś w połowie składu, już bardzo dawno takiej nie widziałem. Pociąg miał jakieś dziwne zatrzymanie właśnie w okolicach Szlaku Łosia, na łuku między drugą a trzecią prostą. Chyba coś z hamulcami, bo mechanik wysiadł chodził wzdłuż składu i odhamowywał wagony, później cofnęli składem kilkanaście metrów i pojechali dalej. 17.02.2011 Babimojska, 16.00 SM48-112 i, o ile dobrze pamiętam ![]() 16.02.2011, godz. 9.00, Szlak Łosia SM48-112 + SM42-521 + 27 wagonów do huty. Skład jak zwykle kompletnie pomieszany, najpierw ok. 10 węglarek, później jakaś platforma, znowu węglarki, później kilka platform i na końcu znowu węglarki. Ciekawostką była węglarka Es, gdzieś w połowie składu, już bardzo dawno takiej nie widziałem. Pociąg miał jakieś dziwne zatrzymanie właśnie w okolicach Szlaku Łosia, na łuku między drugą a trzecią prostą. Chyba coś z hamulcami, bo mechanik wysiadł chodził wzdłuż składu i odhamowywał wagony, później cofnęli składem kilkanaście metrów i pojechali dalej. Też go widziałem i nawet sobie zapisałem ten skład w postaci 14 + 1 + 5 + 4 + 3 ![]() 2011-02-17, Babimojska: 8.35 niebieska SM48 + ok. 15-20 platform + bodaj 4 węglarki. Nawiasem mówiąc ostatnio się wycfaniłem i jak jestem w domu podchodzę do okna o 8.30 albo ciut po - metoda działa bez pudła, do tej pory dwa razy mi się zdarzyło, że jak podszedłem nie było widać pociągu. Tak też bylo i dzisiaj, ale po mniej więcej 5 sekundach najpierw pojawiło się jedno światełko, potem dwa kolejne i dalej już wszystkie trzy razem skręciły na WMH. Naprawdę ten poranny pociąg do Huty jeździ ostatnio niczym tramwaj ![]() Dawno już nie widziałem dwóch tamar na WMH, Dzisiaj popołudniowe brutto porwadziły SM48-124 i SM48-087. Ciągnęły aż 34 wagony, w tym dwie platformy gdzieś pod koniec składu. Tak sobie też pomyślałem - na pewno Szymon będzie wiedział ![]() Z tego co zaobserwowałem, wagony jadące porannym pociągiem, przyjeżdżają na Odolany dzień wcześniej po południu zwykle ok. 14.00. Ten pociąg wygląda czasem tak jakby w całości miał trafić do huty. I tak na przykład parę dni temu zauważyłem wjeżdżającą na Odolany Pragę z ponad 30 wagonami. Jedynie 5 lub 6 z tego składu jechało do innych punktów niż huta (3 do Spedcontu i chyba 2 do Pruszkowa lub Grodziska). Następnego ranka dokładnie ten sam skład - tak samo przemieszany, identycznie zestawiony (oczywiście bez tych 5 czy 6 wagonów) pojechał do huty. Ale popołudniowym bruttem też pojechał dość długi skład węglarek i platform i tak sobie myślę, jak te wagony trafiły na Odolany, bo przecież między 8.00, a 14.00 już inny pociąg TKP nie przyjeżdża, a ten, który przyjeżdża po 14.00 ma w składzie wagony do huty dopiero na następny dzień (na poranny pociąg). Dawno już nie widziałem dwóch tamar na WMH, Dzisiaj popołudniowe brutto porwadziły SM48-124 i SM48-087. Ciągnęły aż 34 wagony, w tym dwie platformy gdzieś pod koniec składu. Tak sobie też pomyślałem - na pewno Szymon będzie wiedział ![]() O której właściwie jeżdżą te Pragi? Może bym się na to zasadził któregoś dnia. ![]() O której właściwie jeżdżą te Pragi? Może bym się na to zasadził któregoś dnia. ![]() Najpierw napiszę, jak to było dawniej tzn. dwa trzy lata temu, kiedy Odolany działały dość sprawnie, i kiedy bywałem tam znacznie częściej niż dzisiaj wobec czego miałem dużo danych. Zwykle z Pragi jeździły dwa (a jeszcze wcześniej nawet trzy pociągi na dobę) 1. TKP 22970: Warszawa Praga - Warszawa Główna Towarowa, przyjeżdżał na Odolany wg rozkładu około 03:00 (w nocy), w zeszłym roku o 02:58, a dwa lata temu o 03.02. 2. TKP 22974: Warszawa Praga - Pruszków - pociąg przechodzący z pracą w stacji, przyjeżdżał na Odolany o 16:41, odjeżdżał o 17:18. Z tego co pamiętam, to ten popołudniowy przyjeżdżał wcześniej, ok. 15.00 i czasem nie miał żadnych wagonów do Pruszkowa, więc z pociągu przechodzącego z pracą w stacji robił się kończący bieg na stacji ![]() No, a jak jest teraz. Otóż wg nowego rozkładu jazdy jest tylko jeden pociąg z Pragi i to tylko przechodzący z pracą w stacji, z wymianą grup relacyjnych. TLG 22972/3: Warszawa Praga - Pruszków. Warszawa Praga WPA 15:30 Warszawa Główna Towarowa WOC 15:57 / 17:36 (wymiana grup) Pruszków 17.55 Zwykle jeździ wcześniej, czasem już ok. 14.30 jest na Odolanach i również nie widziałem, żeby jeździł do Pruszkowa. Przeważnie wjeżdża, na grupę przyjazdową Warszawa Główna Towarowa (WOA), kończy bieg, a byczek zjeżdża sobie do lokomotywowni. Ten pociąg złożony jest w większości z wagonów jadących do huty, ale rozrządzają go przeważnie albo grubo po 16.00, albo dopiero po 19.00. Tak sobie też pomyślałem - na pewno Szymon będzie wiedział Wink - czym jeszcze, tzn. jakimi pociągami spływają wagony na Odolany, jadące później do huty, bo niemożliwe, żeby wszystkie przyjeżdżały popołudniową Pragą? Ten pociąg wygląda czasem tak jakby w całości miał trafić do huty. Zwykle z Pragi jeździły dwa (a jeszcze wcześniej nawet trzy pociągi na dobę) rozrządzają go przeważnie albo grubo po 16.00, albo dopiero po 19.00. Zazwyczaj między 19 a 20:30. Po zakończeniu rozrządu "kramik" się zamyka i jest przerwa aż do 9:00 następnego dnia. Zwykle z Pragi jeździły dwa (a jeszcze wcześniej nawet trzy pociągi na dobę) No to mało pamiętasz ![]() ![]() Najpierw napiszę, jak to było dawniej tzn. dwa trzy lata temu Ten pociąg wygląda czasem tak jakby w całości miał trafić do huty Nie no, coś z niego zostaje ![]() ![]() Tak, wiadomo, że nie wszystko trafia do huty, ale czasem, tak to wygląda ![]() Natomiast mnie interesuje inna rzecz, mianowicie, wagony z popołudniowej Pragi jadą zwykle porannym do huty następnego dnia, a jakie wagony jadą popołudniowym do huty, bo przecież trudno sobie wyobrazić 32 węglarki załadowane złomem z bocznic na Odolanach, a jeżeli są z innego pociągu, to musiałby on przyjechać między 7-8 rano (czyli już po zestawieniu porannego pociągu do huty), ale przed 13-14 (czyli przed zestawieniem popołudniowego) a z tego co wiem, nie ma chyba takiego pociągu. Przyszły weekend będę prawie w całości w Wawie więc jeden dzień poświęcę na wnikliwą inspekcję sytuacji na WGT. Bo niestety z Łodzi niewiele widać z tego, co dzieje się na stacji ![]() 25.02.2011 Dzisiaj rano, tradycyjnie o 8.35, na WMH wjechały SM42-091 + SM48-087 + 32 wagony. Co do szczegółów składu, to podam taką ciekawostkę. Wczoraj po południu wybrałem się na Odolany (o tym więcej w osobnym temacie). Kilka minut po 15.00 na Odolany wjechała Praga. Jej skład wyglądał następująco: - 7 platform, - 18 węglarek, - 6 platform, - 4 węglarki, razem 35 wagonów. A teraz dzisiejszy skład do huty: - 4 węglarki, - 6 platform - 18 węglarek, - 4 platformy, razem 32 wagony. Skład wyglądał praktycznie identycznie, oczywiście w przeciwnym kierunku, tylko 3 pierwsze platformy z wczorajszej Pragi nie pojechały dzisiaj do huty. |