ďťż
cranberies
Data i miejsce
1) 28.07.15r w WG ramy czasowe: 9.00 początek zapisów; określenie Warmastera danej strony, rozlosowanie graczom stołów do gry 9.30 nie przekraczalny początek bitwy - jeśli kogoś nie będzie to ta osoba wystawia swoją armię według zasad Strategic Reserves I. przerwa - między 2 a 3 turą gry II. przerwa- między 4 a 5 turą gry ok. 20 koniec gry - nie gramy więcej jak 5 rund nie przewiduje ograniczenia czasowego na turę danego sojuszu ZAPISY a) od 8.00 w Czwartek 16.07.15r należy przesyłać zgłoszenia na maila lukasz.wrobel2@gmail.com - liczy się termin zgłoszenia. W zgłoszeniu proszę pisać : Nick, armia i strona po której chcesz walczyć b) rozpiski do przesłania do 23.00 w Czwartek 23.07.15r- rozpiski muszą mieć wyraźnie zaznaczone: formacje( wartość punktowa, wymogi i bonusy), warlorda i resztę armii opisaną. IMPERIUM 1)Karol Budda Rzeczycki Blood Angels 2)Jarema Osinski Blood Angels 3)Wolan SM CHAOS/XENO 1) Uruk - Dark Eldar 2) Łukasz - Tau 3) Ert - Tau KRÓTKI ZARYS ZASAD -zalecam przeczytanie zasad APO samemu 2) Warmaster - główno dowodzący danej strony - jego decyzje są ostateczne dla tej strony - decyduje o ' time- off' - czasie jaki jego strona ma na rozlokowanie swoich modeli na stole - wybiera Strategic Assets Cards - decyduje, który, jeśli którykolwiek , z graczy używa Finest Hour i/lub Divine Intervention - nominuje Master of Disaster( przy Unnatural Disaster) - jego śmierć daje dodatkowe pkt stronie przeciwnej 3) zasady ogólne - turniej przedstawia batalię o zdobycie jednej planety przez połączone siły Xeno i Chaosu z rąk Imperium - dwie strony walczące między sobą mają po 3 graczy,którzy mają 9 000 pkt na stronę do wydania na armie- po 3000 na każdego gracza - zakaz przekazywania pkt między graczami w sojuszu - gramy na czterech połączonych stołach 72'x 48' - absolutny zakaz proxów- pełny WYSIWYG, konwersje dopuszczone- muszą być na akceptowalnym poziomie - zakaz armii unbound - o zaczynaniu decyduje 'time-off' --> Warmaster danej strony określa czas jaki jego strona potrzebuje na wystawienie modeli na stół. Strona z mniejszą ilością czasu zaczyna, mają tylko ten czas na deployment - wszystko nie wystawione na stół do upływu czasu jest automatycznie przenoszone do Strategic Reserves i wchodzi do gry wg ich zasad - wystawienie jest 'mieszane' --> gracze wystawiają swoje modele w granicach stołu do którego zostali przydzielenii wg zasad podręcznika, ale poźniejsze ruchy, strzały i szarże nie są ograniczone krańcami stołu - Seize the initiative roll--> tradycyjnie na 6+;każdy Gargantuan Creature, Super hvy w armii powyżej liczby tego samego typu jednostki w armii przeciwnej dodaje +1 do rzutu ( przykład: jeśli Imperium wystawi 4 Super hvy i/lub Gargantuan Creature ,a strona xeno wystawi tylko 2 , to team xeno dostaje +2 do rzutu na Seize the initiative) - w celu uniknięcia 'wałków' kontrola gracza należy do jego bezpośredniego przeciwnika - tradycyjne Secondary Objectives obowiązują częściowo - tylko Line Breaker, Slay the Warlord - Nightfight tradycyjnie - każdy z graczy musi mieć obowiązkowo : a) miarki, kostki, templaty i blasty , które używa jego armia// ' samoróbki" apokaliptycznych templatow dopuszczone, po wcześniejszym zmierzeniu ich przez organizatora; pozyczanie ich jest także dozwolone b) wydrukowaną w 2 egzemplarzach rozpiskę swojej armii - wszystkie formacje i ich bonusy, jednostki, oraz ich ulepszenia z których gracz korzysta muszą być umieszczone na tej rozpisce razem z kosztami c) kodeks i wydrukowane zasady wszelkiego rodzaju formacji( czy to apo czy nie) do wglądu dla gracza przeciwnego - na telefonie/tablecie się nie liczy d) brak czegokolwiek z listy skutkuje pkt-ami ujemnymi na koniec turnieju - dopuszczone są wszystkie kodeksy, suplementy, formacje, fortyfikacje, Apocalypse Rulebook 2013, najnowszy Imperial Armour i Escalation i ich FAQ-i i erraty--> nie dopuszczone są formacje i kampanie GW, np Damocles, Vraks etc - ograniczenia na typy jednostek --> 0-1 Lord of War/Super Heavy/Gargantuant Creature na gracza - deployment dawn of war 4) Kolejność etapów w turze - unnatural disasters - "compulsory" reactions ( po PL- akcje wymuszone) - tura gracza a) deklaracja divine intervention b) deklaracja finest hour c) normalna tura gracza 5) Skorowanie - wygrywa strona, która na koniec gry po zliczeniu pkt ma ich najwięcej - 4 strategic objectives na każdym stole : po 1 w strefie wystawienia i 2 pomiędzy graczami; każdy jest mysterious objectivem - 'trzymanie' znacznika na zasadach: a) jednostka w 3" kontroluje znacznik b) jedna jednostka = jeden kontrolowany znacznik c) jeśli dwie przeciwne jednostki kontestują znacznik to decyduje roll-off d) jednostki uciekające, fliery, swoopujące FMC i GFC nie mogą trzymać znacznika - każdy znacznik daje różną wartość pkt-wą, w zależności która jest runda a) 1-2 runda = 1 Strategic Victory Point ( SVP) b) 3-4 runda = 2 SVP c) 5 runda = 3 SVP - pkt ze znaczników zliczane są przed każdą przerwą w grze i na koniec tury 5 - za braki w wyposazeniu odejmowane są pkt - dodatkowe pkty za : zabicie Warmastera( 3 SVP), 1 svp za zniszczenie Super Heavy/Gargantuant Creature, zatrzymanie Finest Hour, Slay the Warlord, Linebreaker - stablowanie przecinika = automatyczny win 6) Strategic Assets Cards - wybierane przed grą przez Warmastera dla każdego z graczy - można ich używać dopiero od tury 2 - każdemu graczowi przysługuje 1, Warmaster dostaje dodatkowo 1 - tylko 1 gracz z danego sojuszu może użyć jednego Strategic Asset Card na turę - moment jego użycia jest zapisany na karcie ( np- w shooting phase, przed deploymentem itp)- po użyciu nie można będzie już jej użyc w grze - dany gracz może wybrać Strategic Asset Card tylko z tych przypisanych swojej armii i ogólnodostępnych - niektóre Strategic Asset Card wymagają zapłącenia kosztu- tzw, Strategic Resource; jeśli taka karta chce być użyta musimy zapłacić 1 SVP za każdym razem - Strategic Reinforcement --> za 1 SVP można wrócić 1 model całkwowicie zniszczony ( ma on mieć max 15 hull pointów, nie może być unique, wchodzi do gry dopiero po przerwie) 7) Strategic Reserves - w Apo nie ma standardowego rzutu na rezerwy, używa sie za to tabelki do sprawdzenia kiedy dany typ jednostki może wejść - o wejściu decyduje Warmaster typ kiedy wchodzi a) flier, spr hvy flier, FMC, FGC w którejkolwiek turze, zaczynając od 1 b) jednostki z Deep Strike w którejkolwiek turze, zaczynając od 1 c) Fast vehicle i reszta jednostek po którejkolwiek z przerw 8 ) Divine Intervention - Warlord deklaruje 1 na grę, zaczynając od 2 tury - trzeba spełnić określone warunki (str.33) - dodatkowe ograniczenia : Gracze SM nie mogą użyć więcej jak jednego Div Int (zapis w Apo 2013) 9) Finest Hour - Warlord może użyć raz na grę, zaczynając od 2 tury - po użyciu wybiera się odpowiednią tabelkę i rzut kością determinuje który bonus Warlord uzyskał - dodatkowe bonusy: 3++, eternal warrior, może rozkazać All-Out Attack - SM i CSM mogą wybrać z tabelki Son of Primarch z odpowiedniego dla siebie Prymarchy 10) Unnatural disaster - wybrałem , katastrofę która będzie obowiązywała w ciągu turnieju, ogłoszę ją na początku turnieju o skurwesku, na takie punkty to pędem przybędę. Znając czas naszych gier, to albo sędzia będzie trzymał się czasu, jak rzep psiego ogona, albo zrobimy losowania (jak będzie równa ilość graczy) i zagramy apo na sumę pkt po obu stronach na 3k mozna dwie bitwy, na 5k tylko jedną Jak zapakuje się na takie pkt. W walizkę i plecak to wpadnę. Nie bierz piwa, weźmiesz się bez problemu jeśli chodzi o czas gry to wstępnie z Grodziem gadałem żeby 2-dniowy turniej robić Jak dogadasz się z Grodziem, to nie ma problemu z dwudniowym. Można wtedy zagrać cztery albo pięć bitw - będzie dość optymalnie. Ja jestem za 2500, bo i tak będzie problem z czasem bitw - i tak będą się przedłużały, nawet jak będzie więcej czasu. po krótkim namyśle mój pomysł na turniej wygląda w ten sposób: Imperium vs Reszta - limit miejsc na turniej to 8 osób - po 4 na każdą stronę --> " kto pierwszy ten lepszy" od momentu ogłoszenia zapisów// ograniczenie liczby miejsc wynika z małego metrażu w WG - każda armia ma po 2500 pkt, poziom ally na battle brothers dla każdej armii po obu stronach - wstępnie zasady jak na Apocalypse - jak je ogarnę to więcej napiszę co o nich myślę, misją najprawdopodobniej będzie coś więcej jak wyrżnąć przeciwników - turniej najprawdopodobniej na całą sobotę --> od 9 rano do momentu aż się skończy - przewiduję jedną dużą bitwę 4 vs 4 z przerwą/ami na szamę itp - wstępny zakaz przekazywania pkt innym graczom ze swojego teamu i raczej kategoryczny zakaz proxowania ( dobre konwersje jak najbardziej dopuszczone) - ewentualne nagrody też są tematem do obgadania - wygrana strona zgarnia całą pulę kasy lub czy wolicie jakieś modele itp/itd w zamian tego ( najprawdopodobniej zamowione u Grodzia) dajcie znać co o takiej formule turnieju myślicie , postaram się odpisać jak znajdę chwilę czasu Może być, ale chcesz układać nas parami, jak na normalnej apo, czy po prostu tam gdzie się pójdzie, tam się kopie tyłki? planuję coś jeszcze innego - rozlokowanie miejsca na stole w swoim teamie będzie losowe - na rzut kością. na 2.5k to chyba lepiej by było normalnie zagrac 1vs1 ale jak bedzie apo to tez chetnie przyjde być może, ale kiedy jak nie na apo zobaczysz tytany grające :d W Apo nigdy nie grałem więc z chęcią za gram jaki jest aktualny podrecznik do tego? Imperium na xeno/heretyków count me in. Jak nie będzie takich ekstremalnych upałów jak ostatnio to przyjadę. Mam tylko imperium wiec zaklepuje sobie miejsce w tej drużynie. Podzieli się strefę rozstawienia i każdy wylosuje swoją cześć. no to ja tez chcialbym sie zglosic - imperium ofkors pdf do apo2 jest na znanej ruskiej stronie tak jak wszystkie inne. chciałem się zapytać czy ktoś ma może przypadkiem wydrukowaną lub xero książki od Apo do wzięcia na turniej ? dodatkowo, kto ma zestaw blastów do apo ? Jakieś blasty apokaliptyczne miał Dymitr, z książką do Apo może być ciężko. update do zasad w pierwszym poście - czytajcie i wypowiadajcie się wezme lapka z pdf lapka z pdf-em to i ja mam. liczyłem ze moze ktoś ma właściwą książkę. Dobra jest, zaraz pożyczę od Internetu i zrobię ksero na drukarce bez spisu treści, wtedy będzie legalnie i w pełni w ramach obowiązującego prawa Oczywiście na drukarce służbowej wersja apo , którą ja mam ma ponad 1000 stron z wszelkimi przypisami it. jak dla mnie nie ma sensu drukować, ale jak tam chcesz- w końcu służbowy tusz jako , że nie widzę pytań i skarg co do zasad turnieju to ogłaszam zamknięcie regulaminu. od CZWARTKU 16.07.15r od 8.00 rano można przesyłać zgłoszenia na maila - lukasz.wrobel2@gmail.com . listę osób zapisanych i ich stronę podam bliżej południa [b]liczy się czas zgłoszenia- z uwagi na ograniczone miejsca dla każdej strony zaznaczam, że dla wszystkich może nie starczyć miejsca w mailu proszę pisać : Nick, armia i strona w której chciałbyś być i czy ewentualnie jesteś gotowy/a zagrać w drużynie przeciwnej. na przygotowanie rozpisek będzie dodatkowy tydzień - czyli do 23.07.15r do 23.00 będzie czas przesłać je na ten sam mail co zgłoszenia. A można CSM po stronie Imperialnej? Bo zawsze chciałem być po stronie zwycięzców 1000 stron? uhhh to sporo - ok, to niech będzie elektroniczny, nie będę tyle drukował - po hu? nie mozesz dlaczego zgłoszenia dopiero od czwartku ? jestem na 100% pewien, ze bede. Nadaj maila już dzisiaj, z opóźnieniem doręczenie na czwartek dałem taką godzinę bo nie byłem pewny czy wróce z wyjazdu służbowego do Poznania a chciałem śledzić na bieżąco zapisy IMPERIUM 1)Karol Budda Rzeczycki Blood Angels 2)Lukasz Pijak Solarski Blood Angels 3)Jarema Osinski Blood Angels 4)Wolan SM CHAOS/XENO 1) Uruk - Dark Eldar 2) Hapol - CSM 3) Łukasz - Tau ( zagram jak nie zbierze się 4 graczy do gry) 4) jak ma wygladac FOC ? standardowo z ograniczeniami jednostek ? zakaz armii unbound - wszelkie detachmenty, formacje itp muszą spełniać swoje zasady jeśli chodzi o skład brakuje 4-ego do teamu xeno. mam 2 pomysły , żeby rozwiążać ten kłopot 1) 3 osoby dostaję do podziału 2500pkt dla swojej armii - wiąże się to z lekkimi zmianami w wystawieniu dla teamu xeno 2) jeden z graczy teamu xeno dostanie do wystawienia kolejną armię na 2500k do gry- i albo ją sam pokieruje albo ktoś kto chce zagrać a nie ma armii na tyle pkt ją pokieruje dajcie znać co myślicie o tych rozwiązaniach ps mam nadzieje, że znajdzie się 4 do teamu żeby było po równo ps2 mam nowy pomysł co do zasad- ściągnięty lekko z ostatniego turnieju w Suchedniowie Deklaruje się na czwartego podłego xenosa już dopisuję :d lista zamknięta - oczekuję na rozpiski Z racji tego, że będziesz grał po przeciwnej stronie, wolałbym nie wysyłać rozpisek. ktoś te rozpiski musi sprawdzić- poprzednio jak grałem na turniejach to też dostawałem te rozpiski i nie zgłaszał mi nikt problemu mały rozwój sytuacji - z Gry odpada Hapol w Sobotę. Znajdzie się jeszcze jakiś gracz chętny do gry po stronie xeno ? ok, wstępnie na 4-ego będzie Grodek . ale jeśli ktoś inny jeszcze chce zagrać to niech pisze Łukasz, wstaw swoją rozpę na forum zanim zaczniesz przyjmować rozpiski, żeby wszyscy widzieli i nie będzie problemu. Matus tak robił i propsuję metodę. na zwykłym turnieju owszem ale tu mamy jedną bitwę. możemy sprawdzić je przed grą, myślę że zajmie to nie więcej niż kwadrans. ewentualnie wszyscy możemy opublikować rozpy. Wybaczcie, ale mnie dorwały inne sprawy. Co do wysyłania rozpisek - to czy one na serio takie ważne są? Przynieście na turniej wydrukowane i sprawdźcie, ostatnio na turnieju nikt nie sprawdzał, więc można było wałować, ale nie w Lublinie ; planuję coś jeszcze innego - rozlokowanie miejsca na stole w swoim teamie będzie losowe - na rzut kością. A może zrobimy rozstawienie jak wybieranie stołów na turniejach drużynowych? Wystawka-dostawka. Kurna i się zesrało nie przyjadę. Dopiero przed chwilą rodzice raczył mi powiedzieć, że w sobotę jest impreza urodzinowa mojej babci. Obchodzi 90 urodziny i muszę się pojawić bo mnie zjedzą. Sory chłopaki innym razem.:/ to może 3 na 3 i każdy z graczy po 3 000pkt? może być A mi się średnio podoba pomysł z 3k :/ jak Ci czegoś brakuje to daj znać- pożyczę jak będę mógł - ograniczenia na typy jednostek --> 0-1 Lord of War/Super Heavy/Gargantuant Creature na gracza czyli jesli wezme dantego (low), to nie moge juz wziac np. knighta ? i jeszcze mala zmiana w naszym teamie: w związku z tym ze pijak odpadł, jarema zagra gwardią Commander Dante nie jest ani lord of war ani super hvy :d dante i seth sa na koncu kodeksu w sekcji lord of war. u wilkow jest logan, sm - calgar, da - azrael. ale rozumiem ze oni sie nie liczą w tym ograniczeniu ? kurde, masz rację. ograniczenie wygląda w ten sposób, że możesz wziąć po 0-1 z każdego z tych typów jednostek- nie musisz wybierać między nimi nie cała godzina do terminu wysyłania rozp - ja swoją wysłałem już Urukowi i dla potwierdzenia zamieszczę ją dzisiaj bliżej 23 na forum do wglądu 5 po 23 - nie dostałem żadnej rozpy od strony Imperium. doliczone będą punkty ujemne za spóźienie. wszystkie rozpy ze strony xeno dosłane. moja rozpa jest poniżej [wersja skrócona]: Firebase Support Cadre (839pts) Bane of Angels, Formation Restrictions (Firebase Support Cadre), Tank Hunter XV104 Riptide (225pts) Early Warning Override (5pts), Ion Accelerator (5pts), Riptide Battlesuit, Riptide Shield Generator, Stimulant Injector (35pts), Twin-linked Fusion Blaster Nova Reactor, Supporting Fire XV88 Broadside Team (307pts) Extremely Bulky, Supporting Fire Broadside Shas'ui (75pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) Broadside Shas'ui (75pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) Broadside Shas'vre (85pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) 6x Shield Drone (72pts) 6x Shield Generator XV88 Broadside Team (307pts) Extremely Bulky, Supporting Fire Broadside Shas'ui (75pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) Broadside Shas'ui (75pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) Broadside Shas'vre (85pts) Broadside Battlesuit, Early Warning Override (5pts), Twin-linked Heavy Rail Rifle, Twin-linked Plasma Rifle (5pts) 6x Shield Drone (72pts) 6x Shield Generator HQ Ethereal Troops 6x Fire Warrior 6x Fire Warrior Hvy Supp 2 x Hammerhaed Rapid Insertion Force (979pts) Formation Restrictions (Rapid Insertion Force), Locked Coordinates Stealth Team (130pts) Infiltrate, Supporting Fire Stealth Shas'ui (30pts) Burst Cannon, Stealth Battlesuit Shrouded, Stealth Stealth Shas'ui (30pts) Burst Cannon, Stealth Battlesuit Shrouded, Stealth Stealth Shas'ui (30pts) Burst Cannon, Stealth Battlesuit Shrouded, Stealth Stealth Shas'vre (40pts) Burst Cannon, Stealth Battlesuit Shrouded, Stealth XV8 Crisis Team (283pts) Supporting Fire, Very Bulky Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'vre (77pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) 6x Shield Drone (72pts) 6x Shield Generator XV8 Crisis Team (283pts) Supporting Fire, Very Bulky Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'vre (77pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) 6x Shield Drone (72pts) 6x Shield Generator XV8 Crisis Team (283pts) Supporting Fire, Very Bulky Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'ui (67pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) Crisis Shas'vre (77pts) Crisis Battlesuit, 2x Fusion Blaster (30pts), Missile Pod (15pts) 6x Shield Drone (72pts) 6x Shield Generator Riptide Wing (675pts) Coordinated Attacks, Networked Reactors XV104 Riptide (225pts) Early Warning Override (5pts), Ion Accelerator (5pts), Riptide Battlesuit, Riptide Shield Generator, Stimulant Injector (35pts), Twin-linked Fusion Blaster Nova Reactor, Supporting Fire XV104 Riptide (225pts) Early Warning Override (5pts), Ion Accelerator (5pts), Riptide Battlesuit, Riptide Shield Generator, Stimulant Injector (35pts), Twin-linked Fusion Blaster Nova Reactor, Supporting Fire XV104 Riptide (225pts) Early Warning Override (5pts), Ion Accelerator (5pts), Riptide Battlesuit, Riptide Shield Generator, Stimulant Injector (35pts), Twin-linked Fusion Blaster Nova Reactor, Supporting Fire Myślę że z karniakami można się wstrzymać, zmiana formatu wyszła dość naglę. my dopiero dziś ustalimy rozpy, padł mi telefon i ciężko mi się zgadać z chłopakami co chcą pożyczyć. jak będą karne to trudno, ważne żeby dobrze się grało. |