ďťż
cranberies
Witam
Składam silnik po wymianie łożysk i mam następujący problem Po złożeniu karterów biegi na sucho ładnie wchodzą lecz tryb zdawczy jest sztywny tzn. nie mogę obrócić zębatką . Dodam że jak mam szparę pomiędzy karterami około 5mm do zębatką idzie kręcić a jak skręcę kartery to zębatka jest zablokowana. Nie wiem czy tak jest dobrze ponieważ myślę że zębatka powinna na luzie się kręcić. Proszę o pomoc Może gdy składałeś silnik, coś Ci go chwyciło w silniku? A może poprostu masz wbity bieg, i nie możesz obrócić? Najlepiej rozpołów, i zobacz czy wszystko jest OK : Powodzenia! Obstawiam albo o jedną podkładke regulacyjną za dużo,albo skrzywiony wałek główny skrzyni. Może założyłeś tą tulejkę, która idzie na zewnątrz trybu zdawczego - między karter, a zebatkę, do środka skrzyni i wtedy może tak być - składałem kiedyś skrzynie według schematu i taki błąd zrobiłem Witam Założyłem sam wałek pośredni i złożyłem kartery znowu to samo coś blokuje i nie idzie obracać wałkiem tieści -czy masz na myśli tulejkę brązową . Ja wcisnąłem ją od wewnątrz w karterze -zrobiłem dobrze ? czy może powinna być od strony zewnętrznej przy zębatce? Tulejka powinna być wcisnięta wewnątrz wałka zdawczego i wspołpracować z wałkiem głównym skrzyni Nie rozumiem Tulejka brązowa jest wciśnięta w karter (nie wiem od której strony od środka silnika czy od zewnątrz). Pozdrawiam Przecież tryb zdawczy jest łozyskowany w karterze łożyskiem kulkowym 6004,zaś na wałku głównym na panewce.Jeśli chodzi o tulejkę nachodzącą od zewnątrz na wałek zdawczy to montuje się ja na samym końcu z zewnątrz,najpierw tryb zdawczy,podkładka,łozysko i na koniec ta tulejka,ona współpracuje z uszczelniaczem EDIT-doczytałem,że chodzi ci o tulejke wałka pośredniego-ma byc ona po prostu włożona od wewnątrz w karter. dnia Nie 16:32, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz Troche sie nie dogadaliśmy Skoro na samym wałku pośrednim też się blokuje to coś masz nie tak złożone - posmaruj wałek zdawczy (jego zebatkę) np sylikonem potem złóż i zobacz o co to haczy przy próbie obrotu Może masz wałki od innej skrzyni, albo nie pasują w te tulejki z brązu ... A wymieniałeś może tulejki (łożyska) wałka pośredniego? Ostatnio miałem tak, że po wymianie tych właśnie łożysk okazało się, że ich kołnieże (które są od wewnnątrz karterów) są grubsze niż w oryginale. Powoduje to, że po ściśnięciu karterów ściśnięty jest też wałek pośredni, który, jak dobrze pamiętam przenosi napęd na tryb zdawczy. Jeśli po założeniu uszczelki między kartery dalej będzie trzymać, musiałbyś troszkę zfrezować te kołnieże tulejek brązowych. Ale zanim zaczniesz cokolwiek freozować upewnij się, że to ten powód.. Zobacz przy jakiej minimalnej odległości między karterami zaczyna blokować tryb. Witam Problem rozwiązany Okazało się że blokował wałek pośredni -wymieniałem na nim łożyska i łożusko które wchodzi w lewy karter było zbyt mało wciśnięte przez co ściskając kartery blokowałem wałek pośedni a w konsekwencji czego zablokowany miałem tryb zdawczy.. Dziekuję za pomoc Pozdrawiam na wałku pośrednim nie ma łożysk, są tulejki brązowe...a łożyska są tylko na wałku głównym. Tulejka z brązu to też łożysko-tylko slizgowe,a nie toczne |