ďťż
cranberies
Witam potrzebuje porady na temat motoru MZ 150 TS.
Mam propozycję zamiany mojego ogara 205 na MZ 150 TS i dopłatę 200zl Stan tej MZ-etki jest BOSKI oryginalny nie po obdzierany lakier (pomarańczowy),chromy na baku NIETKNIĘTE i w ogolę po umyciu ta MZ-ka wygląda że aż kolana się uginają ale nie wiem co robić.Wiem wyszedł bym na tym i to dobrze ale ile ona pali mam WSK 125 Gil,czy MZ 150 TS pali o dużo więcej czy spalanie jest większe o ledwie 1l/100(oczywiście mówię o jeździe turystycznej czyli 4 biegiem max 4000obr.min).Aby ta MZ hasała jak należy czeka mnie wymiana łożysk,uszczelniaczy,regeneracja walu i szlif. Dużym plusem jest fakt iż MZ-ka posiada full dokumentację. Podpowiedzcie Panie/Panowie bo naprawdę nie chcę zrobić głupstwa bo ja naprawdę dobrze i starannie dobieram motor dla siebie,co mi z motoru jak będę nim jeździł raz na miesiąc bo ssie paliwo jak szalone. Bierz,nie zastanawiaj się,ze spalaniem zmieścisz sie w 4-4.5l,a taka TS-ka to przepiękna sprawa ![]() oki to gonię po nią bo mam do niej 300metrów a osiwieje zaraz przez nią.No i zaczynamy zabawę z remontem silnika na nowo NARESZCIE.No to gonię! Pozdro dzięki za pomoc No gitarka MZ stoi już u mnie silnik w pyl rozebrany i wymyty i pada pytanie bardzo ważne jakie założyć łożyska na wał . Rodzai jest tyle ile gwiazd na niebie ale jakie są najlepsze? Czytałem i podobno SKF-y C-3/4 C-4 to są typowo pod wysokie obroty z tego co tam pisali na innych forach ja tam nie mam zamiaru nią grzać do końca obrotomierza a więc chyba wybiorę C-3 Jak myślicie dobre te Łożyska czy złe może ktoś z was zajmował się już takimi rzeczami. Nie chcę kupić szajsu który po niespełna 1000km się rozleci,Wal dałem do regeneracji i mi gość zaproponował łożysko igiełkowe ale jednorzędowe (podobne jak jest w WSK-ach)Dobrze wybrałem??? Powiedział że te łożyska są do wywalenia od nowości,wystarczy że jedna igiełka wyleci i już koniec lecą wszystkie i sieją spustoszenie a tutaj igła gruba i ie wyleci tak łatwo. Zakładaj śmiało SKFy C3 i będzie elegancko ![]() oki dzięki 100-sto krotne ![]() No supcio wszystko hula jak malinka i tutaj moje pytanie mona tutaj wrzuci fotki czy nie bo bym wam pokazał swój nowy nabytek w 98% originale. Wrzucaj śmiało do galerii ![]() ![]() ![]() Zapraszam na ZAKŁADKĘ "GALERIA" WRZUCIŁEM KILKA FOTEK MOJEJ MZ TS150 z 1985roku jest w 98% oryginalna,dla czego w 98% bo wymieniłem łożyska,tarczki sprzęgła,popychacz,tłok,sworzeń,zabezpieczenia i pierścionki. Jak widać na którymś zdjęciu na baku jest naklejony kwadrat SUROWEJ GUMY ponieważ 2-rugi właściciel w ten sposób chciał zakleić ubity bak w tym miejscu,reszta oryginał.Lakierek jak na ten rocznik jest normalnie cudny oczywiście jest jedna grubsza ryska na baku ale nie zmienia to faktu że jest super.MZ-tka obecnie jest w 4 rękach(moich^^)i szybko tych rąk nie opuści ![]() Co prawda spalanie jest większe niż myślałem ale za taką jazdę to jestem w stanie nawet podwójnie płacić za paliwo Planuję jej poprawić na wakacjach chromy i zrobić ją już na BÓSTWO heh ;D Zacny motor ładnie zachowany . A te chromy to na czym masz zamiar odnawiać ? Wszystko pięknie ładnie, tylko mogłeś wszystkie zdjęcia do jednej galerii dać, a nie każde w oddzielnej ![]() Myślę że jeśli chodzi o chromy to chyba zrobię je jeszcze raz na podkładzie miedziowym oczywiście.W skład części do chromu myślałem zaliczyć : -drążek hamulca -kopnik -lewarek biegów -cale koła(obręcze,szprychy,bębny) -blachy baku -korek wlewu paliwa -ramka lampy przedniej -cały układ wydechowy -stopki centralce(to jest amelinium to nie wiem czy mają chrom ameliniowy ;D) -bagażniki boczne i tylni -no i tak sobie myślałem że jak bym już robił ją jak książka piszę to bym troszkę zaszalał i bym calutki silnik w chromie rąbną o jejciu tylko pod kocyk by była heh ale to by wyglądało normalnie by wgniatała optycznie konkurencję. Z tego co tak czytam na internecie to by mnie to wyniosło w h... i jeszcze troszeczkę.Za niedługo idę do pracy(swojej pierwszej i myślę że pomalutku bym ją doprowadził do stanu cudnego ![]() Co do fotek to sorki że tak rozesrałem każde w innej galerii. Nie jestem znawcą ale bębny pewnie są aluminiowe wiec raczej tego nie pochromujesz. No i tłumika moga Ci nie przyjąć tłumacząc się że nagar zabrudzi im wannę. Przynajmniej ja miałem taką sytuacje. Spotkałem się już z usługą chromowania również aluminium nawet na allegro.pl a co do tłumnika to bez łaski jak nie będą chcieli przyjąć to sobie nowy kupię z kolankiem za 180zł z przesyłką bo ostatnio na allegro widziałem.Aluminium to ostatecznie nawet staliwem wypoleruję i też będzie ładnie ![]() |