ďťż

Charakterystyka kierunku

cranberies
Cele i zadania:
Celem studium podyplomowego jest nabycie umiejętności diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz przeprowadzenie terapii, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń artykulacyjnych i fonacyjnych.

Uczestnicy:
Studium przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych.

Czas trwania:
Studium trwa 4 semestry. II edycja studium rozpoczyna się w lutym 2011 r. i kończy się w marcu 2013 r.

Liczba godzin ogółem:
600 godzin dydaktycznych i praktyki.

Ramowy program studium:

a. Blok przedmiotów medycznych (130 g):
Medyczne podstawy logopedii- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną)
Podstawy anatomii i fizjologii układu nerwowego, narządów mowy głosu i słuchu- wykład 30 g. (egzamin)
Podstawy audiologii – wykład 20 g. (zaliczenie z oceną)
Podstawy foniatrii- wykład 20 g. (zliczenie z oceną)
Podstawy neurologii- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną)
Elementy psychiatrii- wykład 10 g. (egzamin)
Podstawy ortodoncji- wykład 10 g. (zaliczenie z oceną)

b. Blok przedmiotów psychologicznych (90 g):
Psychologia kliniczna- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną)
Psychologia rozwojowa i wychowawcza- wykład 10 g.+ konwersatorium 10 g. (egzamin)
Rozwój językowy dziecka- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną)
Psycholingwistyka- wykład 10 g. (zaliczenie z oceną)
Podstawy psychoterapii – konwersatorium – 20 g. (zaliczenie z oceną)

c. Blok przedmiotów lingwistycznych (65 g):
Lingwistyczne podstawy logopedii- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną)
Emisja głosu i podstawy dykcji- konwersatorium 20 g. (zaliczenie z oceną)
Fonetyka artykulacyjna- wykład 10 g. + konwersatorium 10 g. (egzamin)
Podstawy gramatyki i składni języka polskiego- konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)

d. Blok przedmiotów pedagogicznych (85 g):
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną)
Podstawy prawa oświatowego- wykład 10 g. (zaliczenie z ceną)
Stymulowanie rozwoju mowy dziecka- konwersatorium 15 g. (zaliczenie z oceną)
Praca z rodziną dziecka z zaburzeniami mowy- konwersatorium 10g. (zaliczenie z oceną)
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych- konwersatorium 15 g. (egzamin)
Metodyka pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu- wykład 10 g.+ ćwiczenia 10 g. (zaliczenie z oceną)

e. Blok przedmiotów logopedycznych (175 g):
Wprowadzenie do logopedii- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną)
Profilaktyka logopedyczna- wykład 5 g. + konwersatorium 5 g. (zaliczenie z oceną)
Diagnostyka logopedyczna- konwersatorium 15 g. (egzamin)
Diagnoza i terapia dyslalii- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Diagnoza i terapia jąkania- wykład 5. + konwersatorium 10. (zaliczenie z oceną)
Diagnoza i terapia afazji i dysartrii- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Zaburzenia mowy u osób z rozszczepem podniebienia- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzonym słuchem- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Metodyka pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Metodyka pracy z osobami po operacji usunięcia krtani- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną)
Warsztat logopedy- konwersatorium 20 g. (egzamin)
Elementy logorytmiki i ortofonii - konwersatorium15 g (zaliczenie z oceną)
Przygotowanie do praktyk logopedycznych- konwersatorium 5 g.
Praktyki logopedyczne: 50 godzin (zaliczenie z oceną)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • black-velvet.pev.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © cranberies