ďťż
cranberies
Cele i zadania:
Celem studium podyplomowego jest nabycie umiejętności diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz przeprowadzenie terapii, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń artykulacyjnych i fonacyjnych. Uczestnicy: Studium przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych. Czas trwania: Studium trwa 4 semestry. II edycja studium rozpoczyna się w lutym 2011 r. i kończy się w marcu 2013 r. Liczba godzin ogółem: 600 godzin dydaktycznych i praktyki. Ramowy program studium: a. Blok przedmiotów medycznych (130 g): Medyczne podstawy logopedii- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną) Podstawy anatomii i fizjologii układu nerwowego, narządów mowy głosu i słuchu- wykład 30 g. (egzamin) Podstawy audiologii – wykład 20 g. (zaliczenie z oceną) Podstawy foniatrii- wykład 20 g. (zliczenie z oceną) Podstawy neurologii- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną) Elementy psychiatrii- wykład 10 g. (egzamin) Podstawy ortodoncji- wykład 10 g. (zaliczenie z oceną) b. Blok przedmiotów psychologicznych (90 g): Psychologia kliniczna- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną) Psychologia rozwojowa i wychowawcza- wykład 10 g.+ konwersatorium 10 g. (egzamin) Rozwój językowy dziecka- wykład 20 g. (zaliczenie z oceną) Psycholingwistyka- wykład 10 g. (zaliczenie z oceną) Podstawy psychoterapii – konwersatorium – 20 g. (zaliczenie z oceną) c. Blok przedmiotów lingwistycznych (65 g): Lingwistyczne podstawy logopedii- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną) Emisja głosu i podstawy dykcji- konwersatorium 20 g. (zaliczenie z oceną) Fonetyka artykulacyjna- wykład 10 g. + konwersatorium 10 g. (egzamin) Podstawy gramatyki i składni języka polskiego- konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) d. Blok przedmiotów pedagogicznych (85 g): Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną) Podstawy prawa oświatowego- wykład 10 g. (zaliczenie z ceną) Stymulowanie rozwoju mowy dziecka- konwersatorium 15 g. (zaliczenie z oceną) Praca z rodziną dziecka z zaburzeniami mowy- konwersatorium 10g. (zaliczenie z oceną) Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych- konwersatorium 15 g. (egzamin) Metodyka pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu- wykład 10 g.+ ćwiczenia 10 g. (zaliczenie z oceną) e. Blok przedmiotów logopedycznych (175 g): Wprowadzenie do logopedii- wykład 15 g. (zaliczenie z oceną) Profilaktyka logopedyczna- wykład 5 g. + konwersatorium 5 g. (zaliczenie z oceną) Diagnostyka logopedyczna- konwersatorium 15 g. (egzamin) Diagnoza i terapia dyslalii- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Diagnoza i terapia jąkania- wykład 5. + konwersatorium 10. (zaliczenie z oceną) Diagnoza i terapia afazji i dysartrii- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Zaburzenia mowy u osób z rozszczepem podniebienia- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzonym słuchem- wykład 5 g.+ konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Metodyka pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Metodyka pracy z osobami po operacji usunięcia krtani- wykład 5 g. + konwersatorium 10 g. (zaliczenie z oceną) Warsztat logopedy- konwersatorium 20 g. (egzamin) Elementy logorytmiki i ortofonii - konwersatorium15 g (zaliczenie z oceną) Przygotowanie do praktyk logopedycznych- konwersatorium 5 g. Praktyki logopedyczne: 50 godzin (zaliczenie z oceną) |